دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22900
منتشر شده در دوشنبه, 21 آذر 1401 13:51
تعداد دیدگاه: 0
رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی کنکوری در کمیته‌‎ای ویژه در کمیسیون متبوعش، گفت: این طرح معطوف به سال‌‎های ۱۴۰۳ به بعد بوده و تغییری در نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲ ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در کمیته ویژه‌ای در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، تصریح کرد: کنکور 1402 که بخش اول آن در دی ماه 1401 و بخش دوم آن در تیرماه 1402 برگزار خواهد شد، طبق اطلاع رسانی قبلی سازمان سنجش؛ در دو مرحله، فقط برای دروس تخصصی و با احتساب تأثیر قطعی معدل برگزار خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: هرگونه تغییری قانون، مربوط به کنکور 1403 به بعد بوده و تلاش داریم با کار کارشناسی دقیق و رفع ایرادات کنکور 1402، فرآیند پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها را اصلاح کنیم.

وی تأکید کرد: بنابراین داوطلبان کنکور با آرامش خاطر، طبق اطلاع رسانی صورت گرفته به مطالعه سرفصل‌های تعیین شده و دروس تخصصی بپردازند، چرا که هر گونه تغییری در قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، معطوف به کنکور 1403 به بعد است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: جلسات تخصصی کمیته ویژه کمیسیون آموزش برای اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشورادامه دارد و سعی خواهیم کرد، مطالبات و خواسته‌های داوطلبان را در طرح تدوینی لحاظ کنیم./انتهای پیام

دیدگاه‌ها  
  0
:-x :-x :-x :-|
نوشتن دیدگاه