چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403, Wednesday 1 May 2024, مصادف با 22 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22561
منتشر شده در شنبه, 14 آبان 1401 11:05
تعداد دیدگاه: 0
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان:

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: سرانه کاربری ورزشی مصوب اصفهان بیش از یک متر مربع و نزدیک به استاندارد است، در حالی که سرانه ورزشی تحقق‌یافته آن بر اساس آخرین آمار نیم متر مربع برابر با نیمی از نیاز شهر و شهروندان و یک‌دوم استانداردهای ملی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، وحید مهدویان با اعلام این خبر گفت: اراضی دارای کاربری مصوب ورزشی شهر اصفهان دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع است و با در نظر گرفتن جمعیت دو میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۳ نفری شهر اصفهان، سرانه زمین‌های دارای کاربری ورزشی مصوب در محدوده شهری اصفهان ۱.۰۱ متر مربع می‌شود که با استانداردهای ملی مطابقت دارد.
او افزود: در مصوبه‌های طرح‌های توسعه شهر تفکیک پلاک‌های بزرگ و تعیین کاربری‌ها به‌درستی و بر اساس مقررات انجام شده و در حال حاضر سرانه مصوب زمین با کاربری ورزشی در اصفهان به اندازه استاندارد است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سرانه تحقق‌یافته ورزشی شهر اصفهان بنا بر اعلام وزیر ورزش و جوانان در سفر اخیر رئیس‌جمهور به اصفهان اکنون نیم متر مربع است، گفت: با نگاهی که مدیران ارشد استان و شهردار اصفهان به موضوع پهنه‌بندی شهر داشته‌اند، در اصفهان زمین با کاربری ورزشی به میزان لازم اختصاص یافته است.
او ادامه داد: با این حال سازوکار، همت و سرعت لازم برای ساخت، تکمیل و تجهیز این زمین‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه و تبدیل آنها به اماکن ورزشی قابل استفاده برای شهروندان فراهم نبوده و امروز شاهد بلااستفاده و بی‌بهره ماندن نیمی از ظرفیت زمین‌های دارای کاربری ورزشی موجود در شهر اصفهان هستیم.
مهدویان استفاده از تمام ظرفیت‌های ورزشی موجود برای داشتن یک شهر پویا و پایدار را ضروری دانست و تأکید کرد: برای بالا بردن سرانه ورزشی تحقق‌یافته شهر، نیازمند اراده تمام دستگاه‌های اجرایی مربوطه و خدمات‌رسان هستیم تا به یاری خداوند شاهد ساخت اماکن ورزشی مورد نیاز شهر در زمین‌هایی باشیم که کاربری آنها ورزشی بوده، اما تاکنون بلا استفاده مانده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه