يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22487
منتشر شده در شنبه, 07 آبان 1401 12:05
تعداد دیدگاه: 0
مشاور اجرایی رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

مشاور اجرایی رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پدافند غیرعامل یک وظیفه و تکلیف سازمانی است که باید در اولویت برنامه کاری تمام مدیران دانشگاه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر نور الدین سلطانیان در همایش یک روزه پدافند غیر عامل با حضور دبیران کمیته پدافند غیرعامل اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور و یکی از برندهای دانشگاهی با 35 هزار کارمند بخش عمده ای از بار سلامت استان را برعهده دارد، اما در بهترین شرایط دانشگاه‌های علوم پزشکی تامین کننده بین 25 تا 30 درصد سلامتی جامعه هستند و 70 تا 75 درصد سلامت جامعه برعهده دیگر بخش هاست که تنها در سایه تعامل بین بخشی امکانپذیر می باشد.

مشاور اجرایی رییس دانشگاه پدافند غیرعامل را یکی از موضوعات پر اهمیتی دانست که از همان ابتدای روی کار آمدن ریاست جدید دانشگاه، پدافند از 115 منفک و زیر نظر مستقیم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته است.

دکتر نورالدین سلطانیان ادامه داد: HSE و پدافند غیرعامل بخاطر صرفه جویی در هزینه ها و منابع انسانی بایستی در کنار هم قرار بگیرند و بشکل پایلوت در اصفهان اجرا و در صورت خروج نتایج اولیه، در کشور عملیاتی گردد.

وی گفت: مقوله های زیادی را می‌توان تحت لفظ و شعاع پدافند غیرعامل قرار داد، از بستن کمربند ایمنی و کاهش میزان تصادفات، گذاشتن کلاه ایمنی، به تعویق نیفتادن حقوق کارکنان دانشگاه، افزایش میزان رضایتمندی آنها و پرداخت بدهی های دانشگاه از تامین اجتماعی، همه و همه جزو پدافند غیرعامل محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طی سال 84 تا 91، تعداد تخت های ICU مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س)، بین 20 تا 30 تخت بود افزود: از سال 92 به بعد تعداد تخت ها به صد عدد هم رسید.

وی تاکید کرد: طی تعاملات بین بخشی با پلیس راهور بمنظور کاهش تصادفات و نیاز بیماران به بخش مراقبت های ویژه، خواستار اجرای طرح الزام کلاه ایمنی بر موتور سواران شدیم.

دکتر سلطانیان تصریح کرد: اگر دستگاه ها و وزارت خانه های دیگر در تامین سلامتی با وزارت بهداشت و دانشگاه ها همیاری نکنند در تامین سلامت جامعه عاجز خواهیم بود.

مشاور اجرایی رییس دانشگاه با اعلام اینکه طی دوران های گذشته به پدافند غیر عامل دقت زیادی نشده است، اظهار نمود: وقتی صحبت از پدافند غیرعامل می شود، ذهن ها به سمت جهاد و جنگ و درگیری می رود در صورتی که منظور از پدافند، بصیرت اندیشی و اتخاذ تدابیر لازم قبل از وقوع هر گونه حادثه است.

وی با اشاره به اینکه حیات شامل دو بخش عقیده و تلاش بر رسیدن به عقیده و هدف است، گفت: در این راستا بایدها و نبایدهایی تعریف شده است که در این حوزه باید به پدافند غیرعامل توجه شود.

مشاور اجرایی رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پدافند غیرعامل را یک موضوع مهم خواند و گفت: پدافند غیرعامل یک وظیفه سازمانی است که باید در اولویت برنامه کاری تمام مدیران دانشگاه قرار بگیرد.

وی خواستار همگرایی هر چه بیشتر ارکان مختلف دانشگاه برای تحقق پدافند غیرعامل در مقطع حساس کنونی شد و افزود: پدافند غیرعامل وظیفه سنگینی بر دوش تمام متولیان در حوزه دانشگاه گذاشته و از حساسیت بالایی برخوردار است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه