دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22384
منتشر شده در شنبه, 23 مهر 1401 16:28
تعداد دیدگاه: 0
در جنوب غرب استان؛

پنج شنبه ۲۱ مهرماه، بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان شهدای لنجان که به همت خیرین نیک‌ اندیش این شهرستان بازسازی گردیده، مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در این مراسم که با حضور دکتر اعرابی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، فرماندار، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین بیمارستان، خیرین و معتمدین شهرستان لنجان برگزار گردید، دکتر سوداوی رییس بیمارستان شهدای لنجان به بیان اهمیت و ضرورت راه اندازی این بخش پرداخت و افزود: بخش NICU این بیمارستان با هزینه ی بالغ بر یک میلیارد و هشصد میلیون تومان به همت خیرین بهسازی و همچنین با هزینه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بوسیله اعتبارات وزارت بهداشت تجهیز گردیده است.

وی اظهار کرد: این بخش مجهز به 12تخت مراقبت ویژه است که در راستای جوانی جمعیت و خدمت رسانی بیشتر به مردم در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته و جمعیت یک میلیون نفری جنوب غرب استان اصفهان را پوشش می دهد.

رئیس بیمارستان شهدای لنجان ادامه داد: انگیزه راه اندازی بخشNICU زایمان سه قلوی خانم بارداری بود که به علت نبودن چنین بخشی مجبور شدیم یکی از نوزادان را به بیمارستان شهرضا و نوزاد دیگر را به بیمارستان خمینی شهر انتقال دهیم و نوزاد سوم در بیمارستان شهدای لنجان تحت مراقبت قرار گرفت، بدنبال این اتفاق طی مذاکره با خیرین سلامت شهرستان وهمت این بزرگواران اقدام به راه اندازی این بخش شد.

وی افزود: با وجودی که در جنوب غربی استان 5 بیمارستان وجود دارد اما هیچ یک از این مراکز درمانی مجهز به بخش مراقبت های ویژه نوزادان نیست، با راه اندازی این بخش شاهد کاهش اعزام مادران باردار و نوزادان نارس به بیرون از شهرستان هستیم، ضمنا کاهش مرگ و میر نوزادان تازه متولد شده از نتایج دیگر این اقدام است.

وی اعلام کرد: در یک سال گذشته 155 نوزاد نارس در بخش نوزادان بیمارستان شهدای لنجان پذیرش شده که تا پیش از این به علت انتقال آنها به دیگر بیمارستان ها شاهد افزایش مرگ ومیر نوزادان بودیم.

گفتنی است بیمارستان شهدای لنجان یک بیمارستان عمومی با 110 تخت و بخش های بستری و امکانات کامل Icuو CCU می باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه