جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22286
منتشر شده در شنبه, 09 مهر 1401 12:04
تعداد دیدگاه: 0
رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تآکید کرد:

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سفر به کشور هند برای شرکت در «دومین نشست کارگروه اتحادیه حاشیه اقیانوس هند در خصوص علوم، فناوری و نوآوری» بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و تجربه‌های مشترک اعضاء این اتحادیه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر حسن زمانیان برای شرکت در "دومین نشست کارگروه اتحادیه حاشیه اقیانوس هند در خصوص علوم، فناوری و نوآری" که در روزهای 7 تا 10 مهرماه 1401 در کشور هند برگزار می‌شود، عازم این کشور شد.

وی درباره اهمیت شرکت در این نشست، با بیان مغفول مانده کشور از بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ این اتحادیه در سال‌های اخیر گفت: با توجه به توانمندی‌های علم و فناوری کشور و علاقمندی برای انتقال این موفقیت‌ها به سایر کشورها و هم‌چنین نیاز به گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در این حوزه و کسب تجربه باید از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کرد.

زمانیان در ادامه بیان داشت: در این میان با توجه به استقرار دفتر مرکز منطقه‌ای این اتحادیه در ایران و محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در تلاش هستیم تا با بازنگری تعاملات و مدیریت بهتر و در نهایت بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم در مسیر کمک به رفع نیازهای فناورنامه کشور در حوزه‌های مانند آب، انرژی تجدید پذیر، مدیریت مخاطرات و دیگر نیازهای فناورنانه کشور و سایر کشورهای عضو این اتحادیه گام‌های موثری برداریم.

گفتنی است، میزبانی از مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه همکاری‌های‌ منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IORA RCSTT) از جمله‌ دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دیپلماسی علمی بوده که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به نمایندگی از کشورمان عهده‌­دار این امر حائز اهمیت شده است. این مرکز تنها سازمان تخصصی رسمی اتحادیه حاشیه کشورهای اقیانوس هند بوده که به عنوان یک نهاد تخصصی در خدمت اعضای اتحادیه قرار دارد و از این نظر، ابزار بسیار مفیدی برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای به ­شمار می‌‌آید. ایجاد ظرفیت‌­های دیپلماسی در محورهایی مانند آب، انرژی تجدیدپذیر و مدیریت مخاطرات به همراه برگزاری نمایشگاه‌­های منطقه‌­ای و دوره‌­های آموزشی از جمله کارکردهای این مرکز محسوب می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه