شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22233
منتشر شده در سه شنبه, 29 شهریور 1401 16:19
تعداد دیدگاه: 0
پذیرش دستیار بومی در شهرهای مختلف

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در همایش بین المللی سازی آموزش عالی علوم پزشکی که از امروز سه شنبه 29 شهریورماه، به مدت دو روز، در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری می باشد، گفت: امسال ظرفیت پذیرش ۴هزار و۳۰۰ دانشجو در آزمون دستیار تخصصی داشتیم که برای نخستین بار...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، دکتر ابوالفضل باقری فرد در ارتباط با آزمون دستیار تخصصی اظهار داشت: آزمون دستیار تخصصی در کشور یکی از آزمونهای بسیار مهم در وزارت بهداشت است که بر اساس آن زندگی شغلی و تکلیف رشته ای و‌آینده دانشجویان و پزشکان مشخص می‌شود . امسال با اعلام ظرفیت 4 هزار و 300 نفری این آزمون برگزار شد.

وی با بیان اینکه‌ در مرحله اول 4 هزار نفر پذیرفته شدند، افزود: این میزان پذیرش در این مرحله در طول تاریخ وزارت بهداشت بی سابقه بوده و نسبت به سال گذشته 500 نفر بیشتر پذیرفته شده اند که البته تکمیل ظرفیت هم خواهیم داشت.

دکتر باقری فرد ادامه داد: برنامه ای برای پذیرش دستیار بومی در راستای رفع مشکل تخصص در شهرهای مختلف خواهیم داشت که با استقبال خوب شرکت کنندگان مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته دانشجویان کمتر تمایل به تحصیل در رشته هایی مثل بیهوشی، عفونی و طب اورژانس نشان می دادند اما خوشبختانه امسال بطور قابل توجهی پذیرش دانشجو در رشته های مذکور را شاهد هستیم، افزود: اکنون ظرفیت پذیرش دانشجو در دو رشته بیهوشی و عفونی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تکمیل شده اما همچنان در رشته طب اورژانس ظرفیت خالی وجود دارد.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزرات بهداشت تصریح کرد: با تغییراتی که در برنامه‌های آموزشی صورت گرفته و با فراهم کردن تسهیلات برای پذیرش دانشجو در رشته هایی که متقاضی کم و جزو رشته های محروم محسوب می شوند، زمینه پذیرش دانشجو فراهم شده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه