جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21636
منتشر شده در چهارشنبه, 28 ارديبهشت 1401 14:04
تعداد دیدگاه: 0

دکترعبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در دانشگاه امیرکبیر در جمع خبرنگاران گفت: 647هزار و 209داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند، این افراد در 135کدرشته امتحانی با هم رقابت می کنند که 53 درصد از داوطلبان خانم ها و 47 درصد آقایان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد امروز صبح با تنوع رشته ای بیشتر در ۶۳ رشته و ۶۸ هزار داوطلب، در روز پنجشنبه با بیشترین داوطلب شرکت کننده در ۳۵ رشته و ۳۳۱ هزار داوطلب و در روز جمعه در ۳۷ رشته و ۲۴۷ هزار داوطلب برگزار می شود.
دکتر پورعباس تصریح کرد: آزمون در 186 شهرستان و 381 حوزه اصلی و 1770 حوزه فرعی برگزار می شود و سازمان سنجش تلاش کرده برای اجرای کامل پروتکل های بهداشتی تعداد حوزه های برگزاری آزمون را افزایش دهد.

اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد اواخرخرداد ماه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشورگفت : نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته اواخر خرداد ماه اعلام می شود و انتخاب رشته در اوایل تیرماه انجام می شود . پیش بینی می کنیم پس از دو سال شرایط کرونایی و تاخیر در برگزاری آزمون و اعلام نتیجه امسال در موعد مقرر نتایج نهایی در نیمه اول شهریور اعلام شود تا پذیرفته شدگان در آغاز سال تحصیلی سر کلاس حاضر شوند.
وی درباره میزان ظرفیت پذیرش گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار نفر پذیرفته شدند و امسال پیش بینی می شود ظرفیت پذیرش افزایش پیدا کند و حدود ۳۰ درصد داوطلبان پذیرفته شوند که با احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت پذیرش بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت درج معدل صحیح از سوی داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ گفت: نمره کل آزمون کارشناسی ارشد شامل ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی است. از داوطلبان خواهش می کنم که معدل صحیح را درج کنند و اگر معدل خود اظهاری داوطلب با معدل درج شده در مدرک کارشناسی مغایرت داشته باشد قبولی داوطلب لغو می شود. در زمان انتخاب رشته هم داوطلبان یک بار دیگر فرصت دارند که معدل صحیح را درج کنند./ سازمان سنجش آموزش کشور

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه