دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21396
منتشر شده در سه شنبه, 24 اسفند 1400 15:53
تعداد دیدگاه: 0
با موافقت نمایندگان؛

با تصویب مجلس در جزئیات طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی، اختیار تغییر ساعت شروع به کار ادارات و سازمان ها در ماه های گرم سال به دولت داده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 24 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، با ماده واحده این طرح با 115 رأی موافق، 77 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

متن ماده واحده به شرح زیر است:

قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶/۵/۳۱ مجلس شورای اسلامی نسخ می گردد.
به هیات وزیران اجازه داده می شود ساعت شروع به کار سازمان ها، ادارات و مراکز تابعه را متناسب با ماه های گرم سال نواحی مختلف کشور از اول خرداد تا پایان شهریورماه حداکثر یک ساعت زودتر تعیین کند.

لازم به ذکر است جبار کوچکی نژاد در جریان بررسی طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور پیشنهادی درخصوص تغییر روزهای تعطیل از پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه داد و گفت: تعطیلات رسمی کشور در روزهای پنج شنبه و جمعه و تعطیلات کشورهای دنیا در روزهای شنبه و یکشنبه است؛ این بدان معناست که مبادلات اقتصادی ما با دنیا آن هم در شرایط فعلی اقتصادی چهار روز در هفته تعطیل می شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتباطات و تعامل با کشورهای دنیا ادامه داد: از طرف دیگر روزهای پنج شنبه در برخی استان ها و دستگاه ها تعطیل است که این باعث سردرگردانی مردم می شود. پیشنهادم این است که تعطیلات رسمی کشور به روزهای جمعه و شنبه تغییر کند، با این روش، تنها یک روز مراودات اقتصادی با دنیا قطع می شود و در نهایت به نفع کشور است.

کوچکی نژاد گفت: بحث تغییر ساعت و تغییر تعطیلات رسمی شاید در دوره های مجلس یک بار اتفاق بیفتد و بعید است که این موضوع در این دوره مجدد مطرح شود.

عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس و که ریاست نشست را برعهده داشت، گفت: طرح فعلی مربوط به نسخ قانون تغییرساعت رسمی کشور است و پیشنهاد شما مربوط به تغییر تعطیلات رسمی اشاره دارد ، پس اجازه دهید از این موضوع عبور کنیم و در جای خود مطرح کنید./ خانه ملت

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه