يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21087
منتشر شده در دوشنبه, 22 آذر 1400 15:26
تعداد دیدگاه: 0

نماینده مردم اصفهان درمجلس گفت: میراث فرهنگی اصفهان در معرض ‌"فرونشست و باران‌های اسیدی" قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت‌الاسلام حسین میرزایی پیرامون وضعیت میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار داشت: متاسفانه میراث فرهنگی اصفهان در معرض خطرات جدی از قبیل فرونشست، باران‌های اسیدی و غیره قرار دارد و باید نگاه ویژه‌ای نسبت به این میراث گرانبها در استان اصفهان ایجاد شود.

وی از لزوم توجه ویژه به هر استان با نگاه به ویژگی‌های آن استان افزود: همانطوری که رئیس جمهور، در برخی استان‌ها استاندار ویژه منصوب کردند، در حوزه قابلیت‌ها، توانایی‌ها و ویژگی‌های مختلف استان‌ها، باید مدیرکل‌های ویژه در نظر بگیرند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت اصفهان در حوزه میراث فرهنگی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های استان اصفهان این است که در حوزه میراث فرهنگی، برجستگی‌های تام و تمامی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

وی ادامه داد: از همین رو پیشنهاد ما به دولت این است که مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان مدیرکل ویژه باشد؛ مدیرکل ویژه یعنی مدیرکلی که در اندازه یک معاون وزیر در حیطه استان اختیارات داشته باشد.

حجت‌الاسلام میرزایی خاطرنشان کرد: انتصاب مدیرکل ویژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این استان زمینه آن را فراهم می‌کند که سخنان، اقدامات، رویکردها و برنامه‌های آن در سطح کشور مورد توجه وزارتخانه مربوط قرار گیرد.

وی در ارتباط با تاخیر در تعیین مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: اطلاعی از جزئیات تعیین مدیرکل جدید نداریم اما اگر تاخیری صورت گرفته وزارتخانه و استانداری باید نسبت به آن پاسخگو باشند./ تسنیم

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه