جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1977
منتشر شده در پنج شنبه, 04 تیر 1394 21:57
تعداد دیدگاه: 0
فکر می کنم شهردار جدید بیشتر به اتاق بازرگانی اهمیت دهد

همراز: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شهردار سابق اصفهان بهای زیادی به اتاق بازرگانی نمی داد و در نشست های شورای گفت و گو حضور نمیافت ، اما به نظر می رسد شهردار جدید در این زمینه جدیت بیشتری دارد. عبدالوهاب سهل‌آبادی ‌چهارشنبه شب در مراسم ضیافت افطار خبرنگاران ‌اظهار کرد: اتاق بازرگانی تشکلی است...



همراز: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: شهردار سابق اصفهان بهای زیادی به اتاق بازرگانی نمی داد و در نشست های شورای گفت و گو حضور نمیافت ، اما به نظر می رسد شهردار جدید در این زمینه جدیت بیشتری دارد.
 عبدالوهاب سهل‌آبادی ‌چهارشنبه شب در مراسم ضیافت افطار خبرنگاران ‌اظهار کرد: اتاق بازرگانی تشکلی است که هدف آن ایجاد تحول اقتصادی در کشور است و این اتاق متعلق به هیچ جناح، گروه و دسته‌ای نیست.

وی ادامه داد: بیشترین فعالیت اتاق بازرگانی بررسی و ارائه مشورت‌های کارشناسی در همه حوزه‌ها بوده و هماهنگ کردن تشکل‌ها و ارتباط مطلوب و سازنده با ادارات از جمله وظایف آن است و اینکه برخی‌ها انتظار دارند اتاق ‌در فعالیت‌های اجرایی نیز وارد شود منطقی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خبرنگاران را مشاوران صدیق، دلسوز و متعهد اتاق بازرگانی دانست و در ادامه گفت: متاسفانه با گذشت بیش از سه دهه از فعالیت‌های اتاق، بسیاری از مسائل حل نشده و در این خصوص باید به جوانان و بانوان بهای بیشتری داده شود.

سهل آبادی از تصویب مصوبه‌ای مبنی بر ضرورت حضور حداقل 30 درصدی جوانان در هر یک از کمیسیون‌ها خبر داد و گفت: مقرر شده که از دو قشر فعال و توانمند جوانان و بانوان در قالب معاونت اتاق بازرگانی استفاده شود و تلاش کنیم در مدت چهار سال فعالیت اتاق، در حوزه اجرایی نیز از این دو قشر استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان به فعالیت‌های اتاق اصفهان در زمینه توسعه گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: ‌اصفهان در سال‌های اخیر در حوزه گردشگری مظلوم واقع شده، از همین رو در ماه‌های اخیر تلاش کردیم که با مشارکت شهرداری، میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و مجمع فعالان عرصه گردشگری در خصوص زیرساخت‌های گردشگری، موزه‌داری، خطوط پروازی ‌و سایر موراد مرتبط با این حوزه تصمیم‌گیری‌های لازم را اخذ کنیم و علاوه بر این در تلاش هستیم تا معاونت گردشگری را نیز در اتاق تاسیس کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش شهرداری اصفهان را در توسعه روابط و فعالیت‌های شهری انکارناپذیر دانست و با انتقاد از اینکه شهردار اصفهان در دوره گذشته چندان ارتباط مطلوبی با اتاق بازرگانی اصفهان برقرار نکرد، اظهار داشت: ‌شهردار اصفهان شخصیت باسابقه و ارزشی برای اصفهان بود، ولی با اتاق بازرگانی اصفهان کمتر ارتباط داشت و در جلسات این اتاق نیز کمتر شرکت می‌کرد، اما در همین چند روز گذشته با تحولات صورت گرفته ارتباطات خوبی با شهرداری اصفهان برقرار شد که اطمینان داریم ‌این روابط در توسعه اصفهان نقش سازنده‌ای دارد، به گونه‌ای که ما امروز شهرهای زیادی از جهان را با اصفهان خواهر‌خوانده داریم که ارتباط با آنها می‌تواند باعث تحول در اصفهان شود.

سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گردشگری اصفهان را دارای ظرفیت‌های فراوانی دانست و تصریح کرد: علاوه بر کلان شهر اصفهان، استان اصفهان نیز در حوزه گردشگری ظرفیت‌های فراوانی دارد که در تلاشیم با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها این ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم، در زمینه تحول در این صنعت سبز نقش موثرتری ایفا کنیم.

رئیس اتاق اصفهان با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آب در این استان گفت: اصفهان پس از پایتخت مهمترین کلان‌شهر کشور است و اعضای اتاق بازرگانی اصفهان نیز در حوزه‌های مختلف توانمندی‌های زیادی دارند و در خصوص مسئله آّب نیز جای سئوال است که چرا نیمی از آب این استان به خارج از اصفهان ریخته می‌شود، البته با وجود همه خشکسالی‌ها در سال‌های اخیر به نسبت در همه حوزه‌ها موفق بوده‌ایم.

‌سهل‌آبادی همچنین اخذ مالیات را از جمله دیگر مشکلات فعالان اقتصادی و صنعتگران اصفهان عنوان کرد و افزود: عارضه‌یابی‌های لازم در این زمینه انجام شده و در سال گذشته بیشتر جلسات شورای گفتگو مربوط به این مسئله بوده است، البته دولت در سال‌های اخیر با کاهش درآمدهای نفتی و بزرگتر و تنومند‌تر شدن دولت، تامین بخش زیادی از بودجه خود را از طریق مالیات گذاشته که امیدواریم موانع لازم در این زمینه رفع شود.‌

نوشتن دیدگاه