دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 19190
منتشر شده در شنبه, 05 تیر 1400 16:27
تعداد دیدگاه: 0
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان:

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان از برخورد قاطع و قانونی با مامورین خاطی نیروی انتطامی که با یکی از شهروندان برخورد خشن داشته اند خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به تازگی ویدئویی از فردی که خود را فرزند شهید معرفی می کند در فضای مجازی منتشر شده که مدعی است روز 28 خرداد سال جاری در خیابان جی اصفهان پس از آنکه موتور سیکلت روی پایش واژگون شده و پایش دچار شکستگی شده، مورد ضرب و شتم شدید ماموران انتظامی قرار گرفته است.

علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان پس از منتشر شدن این ویدئو در فضای مجازی، ضمن دستور بررسی ویژه این موضوع، خواستار بررسی صحت و سقم مسئله شد.

اصفهانی گفت: ماموران انتظامی عموما افرادی سالم، زحمتکش و جان بر کف هستند که بخش زیادی از امنیت بالای این استان مرهون زحمات و خدمات این افراد است، اما اگر فردی به هردلیلی بخواهد در لباسی که لباس خدمت به مردم است، از جایگاه خود سوء استفاده کند، این موضوع پذیرفته نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان بیان داشت: در صورت اثبات ادعای فرد مذکور، برخورد با این ماموران در دستور کار است و این اقدام به سلامت یک دستگاه کمک می کند و افرادی که وظیفه خدمت به مردم بر دوش آن ها گذاشته شده، اما با سوء استفاده از لباس و جایگاه خود، اینچنین رفتارهایی از خود نشان می دهند، باید طعم برخورد قاطع عدالت را بچشند .

اصفهانی همچنین به ادعای این شهروند که مدعی است فرزند شهید می باشد اشاره کرد و گفت: اگر چنین ادعایی درست باشد، واقعا شرمنده خون شهدا می شویم، در حالی که شهدا حق بزرگی بر گردن مردم ایران دارند و اگر امروز در کشوری زندگی می کنیم که در دل خاورمیانه ی پر ماجرا و پر خطر، با قدرت و قوت همراه با آرامش و امنیت اداره می شود، مرهون جانفشانی همین شهدا و ایثارگرانی است که از جان خود گذشتند.

بنا بر این گزارش، امیر ش ، کارگر یکی از کارخانه های بزرگ صنعتی اصفهان است که در گفت و گو با خبرنگار همراز گفت: روز جمعه 28 خرداد، حوالی ظهر با یکی از دوستانم در محدوده ترمینال جی قرار داشتم، لذا از منزل مادرم با یک دستگاه موتورسیکلت سنگین (موتور هزار)  خارج شدم و برادر خانمم هم پشت سرم بود.

ناگهان دیدم یک دستگاه موتور سیکلت پلیس کنار من سرعتش را کم کرد و با افشانه ای که در دست داشت به صورتم پاشید، لذا من هول شدم و البته تمایل هم نداشتم موتورسیکلتم توقیف شود، از این رو سرعت خود را زیاد کردم و حوالی خیابان شریعتی جی در اثر سوزش چشم و تنگی نفس، کنترل موتورسیکلتم را از دست دادم و روی زمین افتادم.

بعد دیدم پای چپم درد می کند، وقتی هیکلم را از زیر موتور بیرون کشیدم، دیدم پایم شکسته و به طور کامل برگشته است، طوری که شکستگی آن واضح بود.

سپس همان ماموران رسیدند و با پا به پایم که شکسته بود می کوبیدند و می گفتند پاشو بایست، هرچه هم التماس می کردم که این کار را نکنند، آن ها توجهی نمی کردند و حتی دست های من و برادر خانمم را بستند و روی زمین با پای شکسته نشاندند که اتفاقا مردم هم فیلمبرداری می کردند.

وی ادامه داد: من در اولین برخوردی که با ماموران داشتم عنوان کردم من کارگر فلان کارخانه هستم و چون با مواد شیمیایی کار می کنم، تنگی نفس دارم، ولی یکی از همان مامورها افشانه را از نزدیک به صورتم پاشید، در حالی که من با پای شکسته چه خطری می توانستم برای آن ها داشته باشم؟

گفتنی است بر اساس قانون، تردد موتورسیکلت سنگین بدون مجوز مراجع قانونی در سطح شهر ها تخلف می باشد.

نوشتن دیدگاه