جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1574
منتشر شده در جمعه, 17 بهمن 1393 11:45
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای شهرشاهین شهر:

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین شهر نسبت به تصمیم شهرداری اصفهان مبنی بر انتقال آرامستان این کلانشهر به منطقه ای در غرب شاهین شهر واکنش نشان داد. پیمان شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز گفت: این اقدام یک اقدان نسنجیده ای است که از لحاظ زیست محیطی می تواند شهرهای شمالی اصفهان را...

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین شهر نسبت به تصمیم شهرداری اصفهان مبنی بر انتقال آرامستان این کلانشهر به منطقه ای در غرب شاهین شهر واکنش نشان داد.
پیمان شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز گفت: این اقدام یک اقدان نسنجیده ای است که از لحاظ زیست محیطی می تواند شهرهای شمالی اصفهان را تحت الشعاع قراردهد.
وی اظهار کرد: محل آرامستان مزبور تداخل با حریم مصوب شاهین شهر و در مسیر بادهای منطقه ای غرب به شرق واقع و از این لحاظ تهدید زیست محیطی بزرگی برای شاهین شهر و اکثر شهرهای نزدیک اعم از گز برخوار و گرگاب محسوب می گردد.
شکرزاده تصریح کرد: همچنین محل پیشنهادی در تعامل باتوسعه شهر و طرح های توسعه ای منطقه ای و شهری مشتمل بر مجموعه بزرگ سیتی سنتر غرب شاهین شهر، میدان میوه و تره بار بزرگ شمال استان، دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر، باغ موزه بزرگ دفاع مقدس که طرح های مزبور همگی در کمیسیون زیربنایی استان مطرح یا در دست بررسی قرار دارد و بعضاً مراحل نهایی را سیر، می کند قرار دارد.
رئیس شورای شهر شاهین شهر اضافه کرد: استقرار آرامستان در موقعیت پیشنهادی از جنبه ترافیکی نیز مواجه با مشکلات ترافیکی می باشد زیرا با توجه به تردد سنگین در محدود نیروگاه ، پالایشگاه ، پتروشیمی ، LAB و تراکم سنگین بخش های صنعت و سنگبری های محمود آباد که بیانگر عدم ظرفیت بزرگراه آزادگان می باشد با بررسی تردد وسایل نقلیه به ویژه کامیون و تریلر در یک هفته، در حال حاضر خود بیان کننده مشکلات ترافیکی مسیر قبل از انتقال آرامستان می باشد.
وی همچنین متذکر شد : فشار آلاینده های محیطی در شاهین شهر در شرایط حاضر غیر قابل تحمل است و هزینه زیادی به شهرداری تحمیل کرده است و چنانچه آرامستان اصفهان نیز در محدوده شاهین شهر قرار گیرد و شدت این آلایندگی افزایش یابد ، خسارت های بیشتری متوجه مردم مظلوم شاهین شهر خواهد شد که بدور از تدابیر مدیریتی است .

نوشتن دیدگاه