شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1551
منتشر شده در دوشنبه, 13 بهمن 1393 08:27
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکلتامین اجتماعی استان اصفهان:

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان از پوشش 65 درصدی این بیمه در استان اصفهان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، علی اصغر دادخواه درجمع خبرنگاران گفت:درحال حاضر حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت 5 میلیون نفری استان اصفهان تحت پوشش این بیمه بوده که 41 شعبه اصلی و 13کارگزاری وظیفه پیگیری...

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان از پوشش 65 درصدی این بیمه در استان اصفهان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی اصغر دادخواه درجمع خبرنگاران گفت:درحال حاضر حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت 5 میلیون نفری استان اصفهان تحت پوشش این بیمه بوده که 41 شعبه اصلی و 13کارگزاری وظیفه پیگیری امور آن ها را برعهده دارند.
وی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در سال 93 ارایه خدمات نوین را در دستور کار خود قرار داد و 111هزار کارفرما را تحت پوشش گرفته که حدود 8 هزار و 800 نفر آن ها دارای واحدهای صنعتی با بیش از 50 کارگر هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: تمام کارگاه های استان اصفهان کداینترنتی دریافت کرده اند و پرداخت حق بیمه را به طور الکترونیکی انجام می دهند که این امر باعث شده تا از 111هزار تردد در ماه کاسته شود.
وی افزود: از ابتدای آذرماه سال جاری تاکنون نیز حدود 400 هزار نفر بیمه خودپرداز شده اند که امیدواریم تا پایان سال با ارایه کد الکترونیکی بتوانیم ازتردد حدود 500 هزار نفر در ماه جلوگیری کنیم.

  • کارت سلامت جای دفترچه بیمه را می گیرد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: سال آینده کارت سلامت عملیاتی و دفترچه‌های کاغذی به کارت سلامت تبدیل می‌شود.
دادخواه در مورد بیمه کارگران ساختمانی افزود:پس از فراز و نشیب‌هایی که بیمه کارگران در مجلس شورای اسلامی داشت در تاریخ دوم بهمن سال جاری در تمام شعب تامین اجتماعی این امر اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه 93 کارگزار طرف قرارداد با تامین اجتماعی هستند، تصریح کرد: در دهه فجر بیمه تامین اجتماعی در شهر‌های زرین‌شهر،خمینی‌شهر و فولاد شهر افتتاح می‌شود.
وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: بیمه‌پردازان با 60 سال سن اگر حق بیمه پنج سال را پرداخت کرده باشند و سپس از کار افتاده و فوت کند مشمول طرح حمایتی بیمه قرار می‌گیرند.

  • 198 هزار نفرمستمری بگیر

وی با اشاره به اینکه متوسط پرداختی تامین اجتماعی از 700 هزار تومان تا 4 میلیون و 200 هزار تومان است، اظهار کرد: حدود 198 هزار بازنشسته مستمری‌بگیر از سازمان بیمه تامین اجتماعی بیمه دریافت می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: 42 هزار نفر کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که 136 هزار نفر موفق به کسب کارت مهارت فنی‌وحرفه‌ای از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای شده‌اند.

وی اضافه کرد: سال جاری 16 هزار و 700 نفر بیمه بیکاری کاهش و اکنون تنها 21 هزار نفر مشمول بیمه بیکاری هستند.

دادخواه به بازرسی‌های سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: 145 هزار نفر توسط 65 بازرس بر کارگاه‌ها نظارت دارند.

وی در بخشی از صحبت‌ها به بدهی شرکت اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: 62 میلیارد تومان اصل حق بدهی و جرائم شرکت اتوبوسرانی استان اصفهان بوده است که در سال گذشته این جرائم بخشوده و اکنون تنها بدهی اصلی باقیمانده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: برای جبران بدهی شرکت اتوبوسرانی تهاتر با زمین توسط این شرکت پذیرفته شده است که هفته آینده این قطعه زمین پنج هکتاری که در کنار سالن اجلاس سران واقع شده است، قیمت‌گذاری می‌شود.

وی افزود: این زمین برای تاسیس بیمارستان فوق‌تخصصی منطقه سلامت تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است که سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

نوشتن دیدگاه