شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4625
منتشر شده در شنبه, 01 دی 1397 12:38
تعداد دیدگاه: 0

محمد حسین قورچانی گفت: اصفهان از گذشته های دور بستری برای خلاقیت و نوآوری بوده. در نتیجه می توان این ویژگی را در اصفهان بیدار کرد و بستری برای گسترش خلاقیت در شهر ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری همراز به نقل  ستاد خبری نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع خلاق محمد حسين قورچانى، مدير خلاقيت و فناورى های نوين شهردارى اصفهان در آيين افتتاحيه نمايشگاه بين المللى صنايع خلاق اظهار کرد: امروز شهردار شهر های مختلف ایران به اصفهان آمده اند و در جلساتی که از صبح تا کنون برگزار شده سعی کردیم تمام نقاط ایران از شمال و جنوب و شرق و غرب را مورد بررسی قرار دهیم و به جرات می توانم بگویم که هر نقطه از ايران قابليت قرار گيرى در شبكه شهر خلاق را دارد.

محمد حسین قورچانی گفت: همانطور که می دانید اصفهان چهار سال است که در شبکه شهرهای خلاق قرار دارد و این افتخار را به دلیل مزیت هایی که دارد کسب کرده است و بيش از ١٩٠ رشته صنايع دستى در اصفهان موجود است و به عبارتى يك سوم صنايع خلاق جهان را در خود جاى داده است.

وی تصریح کرد: یکی از مولفه های ایجاد توسعه پایدار ایجاد شهر خلاق است پس می توان گفت مفهوم شهر خلاق به دنبال تعريف توسعه پايدار است. در نتیجه براى ايجاد توسعه پایدار بايد به سمتى پيش برويم كه با استفاده از خلاقيت، اقتصادى پايدار براى اين شهر ايجاد كنيم.

مدير خلاقيت و فناورى های نوين شهردارى اصفهان بر تاریخ ارزشمند اصفهان در زمینه خلاقیت و جذابیت های مکانی تاکید کرد و ادامه داد: اقتصاد اصفهان از گذشته بر مبناى صنايع خلاق پيش مى رفت. شهروندان اصفهانی در تلاش بودند با استفاده از خلاقیت و هنرشان درآمد کسب کنند و بیشتر درآمد هایشان را از این طریق جذب می کردند. پس اکنون هم مى توان اين ويژگى شهر را بيدار كرد .

قورچانی بر لزوم ایجاد خلاقیت در اصفهان اشاره وخاطر نشان کرد: امسال چهارمين سال قرار گرفتن اصفهان در شبكه شهر خلاق است و سال بسيار مهمى براى ماست زيرا بايد ارزيابى خود را در اين زمينه به شبكه شهر خلاق ارائه دهيم؛ پس چه بهتر كه رويدادهاى زيادى در اين زمينه برگزار کنیم و بستری برای خلاقیت بیشتر شهروندان و توسعه شهرمان ایجاد کنیم.
گفتنی است نمایشگاه صنایع خلاق برای نخستین بار در کشور توسط شرکت سامان گستر اصفهان و همکاری شرکت نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان از 29 آذر تا یکم دیماه 97 در اصفهان برگزار میشود.

نوشتن دیدگاه