چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4226
منتشر شده در شنبه, 14 بهمن 1396 08:01
تعداد دیدگاه: 0
مهرعلیزاده:

استاندار اصفهان گفت: بی‌تعصب به نقش هنر و جایگاه هنر در انقلاب اسلامی بپردازیم تا در توسعه فضاهای سینمای نمایش فیلم در ساختن مکان‌ها و تجهیز آن و سرمایه‌گذاری در تهیه فیلم‌ها نقش خود را در دنیا بازیابیم.

محسن مهرعلیزاده شامگاه جمعه در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم فجر اصفهان اظهار کرد: هیچ‌یک از مردم اصفهان در این‌که هنر یکی از نعمت‌های الهی است و در کنار توان علم‌آموزی یکی از مسیرهای رشد اجتماعی انسان را تشکیل می‌دهد، تردید ندارند.

وی افزود: بی‌تعصب می‌گویم که هم در ایران قدیم و هم در تاریخ ایران سرافراز و در اسلام عزیز برای هنر ارزش بسیاری قائل شده‌اند، خلقت بشر را به عنوان یک هنر از خداوند می‌شناسیم و در این‌که امروز در دنیا در شاخص‌های سنجش توسعه انسانی جوامع، هنر را به عنوان شاخه‌ای اساسی می‌دانند تردیدی نیست.

استاندار اصفهان گفت: وقتی به سال‌های پیش برمی‌گردیم می‌بینیم اصفهان صاحب سبک در هنرهای مختلفی چون موسیقی بوده است و این نشان می‌دهد این مردم از بعد هوش و هنر و استعداد جزو پیشگامان ایران و دنیا هستند، اگر امروز جز شاخص‌های توسعه انسانی در دنیا هنر را از عوامل توسعه‌یافتگی می‌دانند، ما سال‌ها پیش این روند را رفته‌ایم.

وی تصریح کرد: چه می‌شود در شهری که در هنرهای مختلف اساتید بزرگی را پرورش داده است، دچار محدودیت‌هایی شده که خودمان ایجاد کرده‌ایم، از هر کار هنری در زمینه‌های مختلف، اصفهان می‌تواند پیشتاز باشد و بنده خودم را در این راه مکلف می‌دانم، با وجود اینکه ما از میانگین کشور در سالن سینما بالاتر هستیم، باز هم با رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

مهرعلیزاده در پایان با بیان این که باید دیدگاه‌های خود نسبت به هنر را روشن‌تر کنیم، یادآور شد: لازم است بی‌تعصب به نقش هنر و جایگاه هنر در انقلاب اسلامی بپردازیم تا در توسعه فضاهای سینمای نمایش فیلم در ساختن مکان‌ها و تجهیز آن و سرمایه‌گذاری در تهیه فیلم‌ها نقش خود را در دنیا بازیابیم، دلمان به رتبه دوم بعد از تهران خوش نباشد، اصفهان خود صاحب‌ هنر و سبک است و هر حمایت و کمکی که از مسؤولان برمی‌آید باید انجام دهند، تا اصفهان را به جایگاه اصلی خود در دنیا برسانند.

 

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه