شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25452
منتشر شده در شنبه, 19 اسفند 1402 13:03
تعداد دیدگاه: 0
دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد:

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: اراضی طرح جوانی جمعیت و سرانه‌های خدمات شهری برای بیش از ۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط تامین و واگذاری اراضی به متقاضیان در سال 1402 انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، خسرو دانشجو معاون معماری و شهرسازی با تاکید بر اینکه تامین اراضی برای طرح جوانی جمعیت به عنوان یکی از تکالیف این وزارتخانه توسط این معاونت مورد بررسی قرار گرفت و کارهای الحاق آنها و تخصیص به واجدان شرایط انجام شده است، گفت: در قانون جوانی جمعیت تاکنون ۱۱۰ هزار متقاضی، تقاضای خود را برای دریافت زمین ثبت کردند که از این تععداد، بیش از ۷۰ هزار متقاضی واجد شرایط زمین خود را دریافت کردند.

معاون معماری و شهرسازی ادامه داد: قانون تصریح کرده است که به هر متقاضی واجد شرایط ۲۰۰ مترمربع زمین تخصیص یابد که شورای‌عالی و مجموعه وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اهتمام داشته است.

دانشجو تصریح کرد: در تامین اراضی طرح جوانی جمعیت که برای هر متقاضی در حدود ۲۰۰ هزار مترمربع زمین واگذار شده است، اراضی خدمات هفت گانه شهری از جمله پارک و فضای سبز، آموزشی، بهداشتی و درمانی، تاسیسات و تجهیزات شهری، گردشگری، فرهنگی و ورزشی نیز تامین شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی تلاش دارد تا علاوه بر ساخت و ساز، کیفیت فضاهای شهری را به شکل مطلوب مدیریت کند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه