جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25157
منتشر شده در یکشنبه, 17 دی 1402 12:17
تعداد دیدگاه: 0
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: برای کنترل تورم باید راه‌حلی جامع ارائه کرد که در آن همه جوانب از نگاه بخش‌های مختلف لحاظ شده باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمود حقیقت سرشت، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت: اولویت نخست اقتصاد کشور کنترل تورم است.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم تورم را کنترل کنیم می‌توان سایر مشکلات از جمله قیمت‌گذاری دستوری را نیز حل کرد.
حقیقت سرشت عنوان کرد: برای کنترل تورم باید راه‌حلی جامع ارائه کرد که در آن همه جوانب از نگاه بخش‌های مختلف لحاظ شده باشد.
وی افزود: دولت سیاست جلوگیری از خلق پول را در پیش گرفته است و بر همین اساس محدودیت‌هایی را نیز برای بانک‌ها در نظر گرفته است. به همین خاطر باید بخش مصرف پولی و تقاضای پول را مدیریت کنیم. با افزایش بهره‌وری در واحدهای تولیدی و صنعتی می‌توان منابع مالی را مدیریت کرد.

امید شریفی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این نشست بیان کرد: تاکنون شش جلسه شورای انرژی استان تشکیل شده که مصوبات خوبی نیز داشته است.
وی ادامه داد: با توجه مشکلات و محدودیت‌های بسیاری که در زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی وجود دارد مقرر شد سند جامع چشم‌انداز انرژی استان منطبق بر مقتضیات فعلی زیست‌بوم استان و سند ملی آمایش سرزمینی تهیه شود و در دستور کار قرار گیرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه