شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24925
منتشر شده در پنج شنبه, 09 آذر 1402 10:49
تعداد دیدگاه: 0
با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی؛

متروی تهران-پرند به طول ۱۸ کیلومتر که از شهر آفتاب به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) و از آن فرودگاه به شهر جدید پرند ادامه می‌یابد، با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، صبح امروز پنجشنبه ۹ آذرماه با حضور آیت الله سیدابراهیم رییسی و مهرداد بذرپاش ،وزیر راه و شهرسازی، و دیگر مسئولان، متروی تهران-پرند به طول ۱۸ کیلومتر افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بنا به گفته علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، مصوبه احداث پروژه متروی تهران- پرند مربوط به ۱۳۸۹ است و کارهای اجرایی و مقدماتی آن در بخش زیرساختی از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا ۱۳۹۲ ادامه یافت. از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ به بعد کار، عملا تعطیل شد و پروژه در سال ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد.

از سال ۱۴۰۰ با توجه به سیاست و برنامه‌هایی که در دستور کار دولت سیزدهم با هدف بالا بردن کیفیت زندگی در دستور کار قرار داشت، تکمیل این پروژه سرعت گرفت.

این پروژه با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیاردتومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیاردتومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد. با توجه به آنکه این خط، ادامه متروی تهران است، تجهیزات الکترونیکی و واگن‌های آن نیز توسط شهرداری تهران تامین و افزوده شد.

گفتنی است، این قطار حومه‌ای به طول ۱۸ کیلومتر ادامه خط متروی تهران است که از شهر آفتاب به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) و از آن فرودگاه به شهر جدید پرند ادامه پیدا می‌کند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه