يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24537
منتشر شده در پنج شنبه, 16 شهریور 1402 09:43
تعداد دیدگاه: 0
شیشه فروش:

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس داده‌های هواشناسی، بارش‌های پاییزی امسال استان زود هنگام، غیرعادی و بیش از نرمال پیش بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایرنا، منصور شیشه فروش اظهار کرد: بر همین اساس جلسه مدیریت بحران استانداری با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و تمامی دستگاه‌ها موظف به آماده باش برای پیشگیری از رخداد سیل شدند.
وی افزود: بهمن سال1400 بارش برف و نیز جاری شدن سیل در سال‌های 98 ، 99 ، 1401 و خرداد و مرداد امسال در کوهپایه و اردستان و اصفهان خساراتی را به همراه داشت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: دستگاه‌های عملیاتی و امدادی استان اصفهان همچون سازمان بنیاد مسکن، اداره کل راه و سازمان جهادکشاورزی به حالت آماده باش خواهند بود و اداره کل آب منطقه‌ای موظف شد سامانه‌های خود را برابر سیلاب با سیل بند ایمن و ساماندهی رودخانه‌ها و شناسایی نقاط خطرساز ، آماده کند.
وی ادامه داد: همچنین به دستگاه‌های اجرایی برنامه راهبردی سیل، حوادث و جمع‌آوری آب‌های سطحی و سیلاب‌، آزادسازی حریم رودخانه و دستور عمل کنترل سیل ابلاغ شد.
لیلا امینی رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز پیش از این در مورد بارش‌های پاییزی امسال هشدار داد و گفت: با توجه به تقویت و گسترش شرایط ال‌نینو انتظار می‌رود بارش‌های پاییزی زودتر از موعد خود آغاز شود که این مساله به دلیل تغییر دمای آب اقیانوس آرام است که نقش مهمی در افزایش متوسط دمای هوای کشور و استان اصفهان دارد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه