شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23118
منتشر شده در پنج شنبه, 15 دی 1401 15:38
تعداد دیدگاه: 0
فاطمی امین:

وزیر صمت در جریان بازدید از عملیات اجرایی کارخانه تولید آهن اسفنجی بختگان خطاب به مدیران این کارخانه گفت: استفاده و آموزش تخصصی مردم منطقه باید در دستور کار قرار گیرد تا در مشاغل تخصصی نیز اولویت اشتغال بومیان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت صبح امروز به همراه فرهاد طهماسبی نماینده نیریز، استهبان و بختگان از عملیات اجرایی کلان پروژه تولید آهن اسفنجی در بختگان بازدید کرد.

وزیر صمت در جریان این بازدید و در جمع مردم بختگان با بیان اینکه اولویت اجرای چنین پروژه هایی در مناطق محروم ایجاد اشتغال برای بومیان آن منطقه است گفت: امروز فولاد یکی از صنایع مهم و شاخص های مهم توسعه اقتصادی برای یک کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ایران توانسته در تولید فولاد رتبه هفتم دنیا را در ماه گذشته کسب کند ادامه داد: پروژه احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی بختگان دارای 3 سهامدار بزرگ است که به ما این اطمینان را می دهد که برخلاف دیگر پروژه هایی که در گذشته نیمه کاره رها شدند، به سرانجام خواهد رسید.

وی همچنین خطاب به مردم بختگان گفت: به مدیران این کارخانه گفته ام که اولویت اول باید ایجاد اشتغال برای مردم منطقه باشد و در این مسیر فراموش نکنند که آموزش نیروی های بومی را در دستور کار قرار دهند تا در آینده بهانه ای برای عدم استفاده از نیروهای بومی نداشته باشند.

طهماسبی، نماینده مردم نیریز، استهبان و بختگان نیز در جریان این بازدید گفت: با احداث این کارخانه شاهد تکمیل زنجیره تولید فولاد در بختگان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این پروژه از آب منطقه استفاده نخواهد شد ادامه داد: توافق شده است تا از آبی که برای چادرملو از خلیج فارس منتقل می شود، آب به این منطقه نیز منتقل شود. کارخانه تولید آهن اسفنجی توسط شرکت رهام پارس و با سهام داری چادرملو، فولاد ارفع و ایریتک با سرمایه 60 میلیون یورویی احداث خواهد شد و برای 235 نفر به صورت مستقیم و 700 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد داشت. گفتنی است فاطمی امین در بدو ورود به بختگان، با حضور در گلزار شهدای بختگان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه