جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6995
منتشر شده در دوشنبه, 27 خرداد 1398 17:07
تعداد دیدگاه: 0
سومین-نشست-ادبی-«سفر-کلمات»-با-حضور-سیدضیا-قاسمی

خانه ادبیات افغانستان در ادامه نشست‏‌های ادبی خود، با همکاری «مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری»...

خانه ادبیات افغانستان در ادامه نشست‏‌های ادبی خود، با همکاری «مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری» سومین نشست ادبی با عنوان «سفر کلمات» را برگزار می‏‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نشست ادبی با حضور «سیدضیا قاسمی» شاعر و نویسندۀ نام‏آشنای افغانستانی ساکن کشور سوئد که به تازگی به ایران آمده است، برگزار می‏‌شود.

قاسمی در سال ۱۳۵۴ در بهسودِ ولایت میدان افغانستان به دنیا آمد. در کودکی با خانواده به ایران مهاجرت کرد. در تهران درس خواند. فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشکده صدا و سیما است. چهار مجموعه شعر حاصل تلاش‌های سیدضیا قاسمی در سال‌های بی‏وطنی اوست. «باغ‌های معلق انگور»، «تکوین»، مجموعه از سری کتاب‌های «نیستان» و مجموعه شعر «پادشاهی اندوه» سال‌ها در تهران زندگی کرد و با جمعی از دوستانش خانه ادبیات را بنیاد نهاد.

قاسمی نقش تأثیرگذاری در برپایی جشنواره ادبی «قند پارسی» داشت. همچنین به کوشش او چند مجموعه شعر از شاعران ایران و افغانستان انتخاب و منتشر شده است. این شاعر در سال ۱۳۸۶ به کشورش بازگشت. مدت‌ها در نهادهای فرهنگی کابل همکاری کرد و سر انجام به دلیل ناملایمات روزگار و ناامنی دیار، دل به غربت دوباره سپرد، این بار راهی کشور سوئد شد و هنوز هم ساکن آن جا است.

نشست ادبی «سفر کلمات» به‌منظور ایجاد فرصت‌های تازه برای علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات و فراهم ساختن بستری مناسب برای دیدار شاعران و نویسندگان جوان، با شخصیت‌های فرهیختۀ فرهنگی و ادبی کشور برنامه‌ریزی شده است.

در این نشست ادبی قرار است افزون بر صحبت‏‌های علی‏محمد مؤدب و محمدسرور رجایی، سیدضیا قاسمی نیز شعر خواهد بخواند. همچنین دیگر شاعران ایران و افغانستان در این دورهمی همدلانه شعر می‌خوانند. حضور تمامی اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان به ادبیات ادبیات آزاد است.

نشست «سفر کلمات» پنجشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۷ تا ۱۹ در تالار مرحوم امیرحسین فردی، واقع در خیابان حافظ، ابتدای خیابان سمیه، حوزه هنری برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه