يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8128
منتشر شده در شنبه, 26 مرداد 1398 12:18
تعداد دیدگاه: 0
کنگره-ملی-و-همایش‌های-سراسری-الماس‌های-درخشان-برگزار-شد

به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و همزمان با اعیاد قربان و غدیر،...

به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و همزمان با اعیاد قربان و غدیر، کنگره ملی و همایش‌های سراسری الماس‌های درخشان همزمان با سراسر کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا دراین کنگره، از طرف خانواده‌های شهدا و ایثارگران، با اهدا لوحی از محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه به پاس فعالیت‌هایش در حوزه دیپلماسی و دفاع از منافع ملی در عرصه‌های بین‌المللی تقدیر و تشکر شد. این لوح توسط حجت‌الاسلام شهیدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران  به نمایندگی از خانواده‌های شهدا و آزادگان کشور به ظریف تقدیم شد.

در این گنگره،حجت‌الاسلام شهیدی،معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:آزادگان ما به عنوان سفیران پایداری تمام برنامه‌های دشمنان را به هم ریختند.

وی ادامه داد:از تعداد ۴۲ هزار و ۸۷۹ اسیر ایرانی در عراق،۳۶ هزار رزمنده و بقیه از مردم عادی بودند. همچنین ۲۴ هزار اسیر ایرانی تا روزهای آخر اسارت از چشم صلیب سرخ جهانی مخفی نگه داشته شده بودند.

شهیدی یادآور شد:۴۵۰ نفر از اسرای ایران در دوران اسارت به دلیل شکنجه یا درگیری‌های دیگر با دشمن در اردوگاه‌ها به شهادت رسیده‌اند که شهید تندگویان یکی از این شهیدان محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد:۱۰۰۰ نفر از افسران به ویژه خلبانان اسیر کشورمان ۱۰ سال از دوران اسارت خودشان دور از نظارت صلیب سرخ زندانی بودند.

شهیدی گفت: در دوران دفاع مقدس همه اقلیت‌های دینی کشورمان حضور داشتند و اسرایی هم از جمع این عزیزان در عراق زندانی بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:در حال حاضر ۴۰۰۰ نفر از آزادگان کشورمان مدرک دکتری دارند.

در پایان این کنگره،از ۱۰ نفر از آزادگان کشورمان به نمایندگی از دیگر آزادگان تقدیر شد که از جمله امیر سرتیپ خلبان جمشید اوشال با ۱۱۹ ماه اسارت و خلبان قاسم محمد امین با ۷۲ ماه اسارت حضور داشتند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این کنگره گفت: مردم ، مبنای قدرت ایران در عرصه‌های بین‌المللی است و ما وظیفه داریم باری از دوش مردم برداریم. ما صاحب اختیار مردم نیستیم بلکه این مردم هستند که برای ما تعیین تکلیف می‌کنند، این سخنان شعار نیست ، بلکه واقعیت است و رهبری فرمودند رای مردم حق الناس است یعنی این مردم هستند که برای ما تعیین تکلیف می‌کنند.

تکمیل می‌شود...

نوشتن دیدگاه