يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8075
منتشر شده در چهارشنبه, 23 مرداد 1398 16:05
تعداد دیدگاه: 0
کتاب-«علی-از-زبان-علی»-نقد-و-بررسی-می‌شود

نشست بررسی و معرفی کتاب «علی(ع) از زبان علی(ع)» با حضور نویسنده آن حجت‌الاسلام محمد محمدیان روز...

نشست بررسی و معرفی کتاب «علی(ع) از زبان علی(ع)» با حضور نویسنده آن حجت‌الاسلام محمد محمدیان روز یکشنبه ۲۷ مرداد در کتابخانه پیروزی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سی‌ویکمین نشست نقدوبررسی کتابخانه عمومی پیروزی با محوریت معرفی و بررسی کتاب «علی(ع) از زبان علی(ع)» روز یکشنبه ۲۷ مرداد با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان نویسنده اثر و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

«علی از زبان علی» یکی از زندگی‌نامه‌ها درباره امیرالمؤمنین علیه‌السلام است که مولفش با استفاده از منابع دست‌اول و مطمئن شیعه و اهل سنت به نگارش آن پرداخته است. این کتاب از ۱۰ فصل تشکیل شده که عناوین‌شا به‌ترتیب عبارت است از: دوران مکه، دوران مدینه، دوران خلفا، دوران خلافت، دوران جنگ جمل، دوران جنگ صفین، دوران حکمیت، دوران جنگ نهروان، دوران غارت‌ها و دوران شهادت.

محمدیان در این اثر کوشیده حوادث و رخدادهای زندگی حضرت علی علیه السلام را با زبانی ساده و به شیوه‌ روایی از لحظه تولد تا شهادت شرح دهد. پاسخ به برخی از مهمترین شبهات از تاریخ زندگانی امیرالمؤمنین، نظیر دلایل صرف نظرکردن حضرت از جنگیدن در مسئله خلافت رسول خدا صلوات الله علیه و آله یا دلایل پذیرش حکمیت در حالی که حضرت خود را بر حق می‌دانستند، آن هم از زبان خود حضرت و به نقل از منابع معتبر از نقاط قوت کتاب محسوب می‌شود.

نشست معرفی و نقد این کتاب روز یکشنبه ۲۷ مرداد از ساعت ۱۶ در کتابخانه پیروزی تهران واقع در انتهای خیابان پیروزی، میدان شهید کلاهدوز، پارک پیروزی برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه