يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7812
منتشر شده در سه شنبه, 08 مرداد 1398 15:37
تعداد دیدگاه: 0
گرامیداشت-ارتباط-دیپلماتیک-ایران-و-ژاپن-در-کاخ-گلستان

سفارت ژاپن در تهران به مناسبت بزرگداشت نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور، نمایش...

سفارت ژاپن در تهران به مناسبت بزرگداشت نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور، نمایش عمومی نورپردازی سه بعدی را در محل کاخ گلستان تهران برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفارت ژاپن در ایران از تاریخ ۱۰ تا ۱۱ مرداد به مناسبت بزرگداشت نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ژاپن و ایران، نورپردازی سه بعدی که بیانگر روابط دوستانه بین دو کشور است را در مکان کاخ گلستان به نمایش خواهد  گذاشت.

برای اولین بار در تاریخ ایران ۹۰ سال پیش (سال ۱۹۲۹ میلادی) آقای کاساما، اولین دیپلمات فرستاده از ژاپن به‌عنوان وزیر مختار ژاپن در ایران در محل کاخ گلستان استوارنامه خود تقدیم کرد. 

نورپردازی سه بعدی به تکنولوژی گفته می‌شود که با استفاده از پروژکتور، تصویر ساخته شده توسط کامپیوتر به صورت سه بعدی بر روی ساختمان یا شیء منعکس می‌شود و با منعکس کردن تصویر  به صورت سه بعدی بر روی ساختمان یا شی، تصویر مسطح به صورت تصویر عمق دار به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش نورپردازی سه بعدی اجرای عمومی پنجشنبه ۱۰ مرداد و جمعه ۱۱ مرداد در سه مرحله زمانی ساعت ۲۱، ۲۱:۳۰ و ۲۲ در کاخ گلستان انجام خواهد شد. ورود هم برای عموم آزاد است. 

نوشتن دیدگاه