يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21880
منتشر شده در سه شنبه, 21 تیر 1401 12:31
تعداد دیدگاه: 0
معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش اصفهان:

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان گفت: پیش‌بینی ما این است که حدود 70 هزار دانش‌آموز در طرح تثبیت و تعمیق یادگیری شرکت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مراسم افتتاحیه پایگاه طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان مقطع متوسطه صبح روز دوشنبه با حضور معاون آموزش متوسطه اداره‌کل و رئیس اداره ناحیه 6 اصفهان در دبیرستان دوره دوم آسیه در این ناحیه برگزار شد.

سید احمدرضا بنی‌لوحی، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این مراسم اظهار داشت: در ایام با عظمتی به سر می‌بریم که دهه ولایت را خدمت همه شما تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: طرح استانی تعمیق و تثبیت یادگیری را امروز آغاز خواهیم کرد چرا که در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا مشکلاتی در همه قسمت‌های جامعه به ویژه در قسمت آموزش به وجود آمد.

بنی‌لوحی ادامه داد: علیرغم تلاش بسیار همکاران ما و استفاده از وسایل شخصی خود برای امر آموزش مجازی، افتی در دانش‌آموزان مشاهده کردیم که این افت به دو صورت آشکار و پنهان مشاهده کردیم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در میان نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم، افت به صورت آشکار اتفاق افتاده بود و در پایه‌ها اول تا یازدهم با وجود اینکه نمرات کاهشی نداشته، اما وضعیت تحصیلی بیانگر افت پنهان در این زمینه بوده است.

وی افزود: به همین دلیل مقرر شد طرح تثبیت و تعمیق یادگیری اجرا شود.

بنی‌لوحی گفت: دانش‌آموزانی که نمره قبولی خردادماه کسب نکرده‌اند، ملزم به حضور در کلاس‌های این طرح در تابستان هستند، اما جامعه هدف ما بیشتر در این طرح افرادی است که نمرات قبولی کسب کرده‌اند، اما شرایطشان به نحو مطلوب نبوده است.

وی گفت: پیش‌بینی ما این است که حدود 70 هزار دانش‌آموز در طرح تثبیت و تعمیق یادگیری شرکت خواهند کرد.

بنی‌لوحی تصریح کرد: فقط جبران افت تحصیلی ملاک نیست و به غیر از پرداختن به مباحث تحصیلی، از دانش‌آموزان انتظار خلاقیت داریم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: برای این طرح، پیوست فرهنگی نیز در نظر گرفته‌ایم و از ظرفیت‌های این زمینه را نیز انتظار داریم.

وی بیان داشت: این طرح به صورت رایگان برگزار می‌شود و هزینه‌های آن توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود و نمره دانش‌آموزان در شهریور اگر بهتر از خرداد ماه بود، آن نمره جایگزین خواهد شد و این در موضوع تاثیر معدل در کنکور و هدایت تحصیلی می‌تواند به دانش‌آموز کمک کند./اداره‌ کل آموزش و پرورش استان اصفهان

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه