جمعه 21 ارديبهشت 1403, Friday 10 May 2024, مصادف با 2 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21057
منتشر شده در سه شنبه, 09 آذر 1400 22:35
تعداد دیدگاه: 0
یادتان هست خودتان چطور مدیریت کردید؟

اصفهان روزهای سختی را سپری می کند و هر کسی هم برای تن رنجور این بیمار نسخه ای می پیچد و پیشنهادی می دهد، حتی آن هایی که روزگاری خود دست اندر کار مدیریت این استان بودند و علائم بیماری اصفهان را ندیدند، حالا نسخه پیچ این بیمار در حال احتضار شده اند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به قلم کامران بهادری، از این نمونه می توان به اظهار نظر استاندار اسبق اصفهان در دولت اصلاحات اشاره کرد.

سید محمود حسینی که در دوران مدیریت خود قائله سمیرم را تجربه کرد، حالا مدعی است که در پنجشنبه 5 آذر مدیریت استان خوب عمل نکرده وبرخورد با معترضین را اشتباه بزرگی دانسته که برای اصفهان گران تمام خواهد شد.

هرچند که چنین اظهار نظری اگر از قول فرد بی اطلاع و بی تجربه ای بیان می شد، شاید خیلی جلب توجه نمی کرد، ولی وقتی از زبان فردی که 4 سال به عنوان رئیس شورای تامین استان فعالیت کرده است بیان می شود، کمی حساسیت برانگیز می شود.

اولا آقای حسینی خیلی خوب می داند که نیروهای انتظامی وقتی وارد عمل می شوند که دیگر امیدی به دیگر راهکارهای اقناعی نیست و دامنه اغتشاشات به گونه ای پیش می رود که امکان آسیب زدن به اماکن و ابنیه، افراد و اشخاص و ... وجود دارد و در این میان وقتی مدیریت استان در روزهای منتهی به اغتشاشات 5 آذر با آمار قابل توجه کشف سلاح، مواد آتش زا ، سلاح سرد و ...مواجه می شود، از طرفی احساس خطر می کند که مبادا گروه های معاند با سوء استفاده از شرایط اقدام به کشتار و کشته سازی نماید و در این میان جان شهروندان به خطر بیفتد.

در این مورد نیز، آمارها نشانگر آن است که در ابتدای آغاز اغتشاشات که بعدا هم در اعترافات دستگیر شدگان مشخص شد، بخش عمده آن ها کشاورز نبوده و اصلا با کشاورزان در ارتباط نبوده اند، بلکه صرفا به منظور ایجاد یک اعتراض مبهم و نامشخص به میدان آمده و در چنین میادینی که نه موضوع اعتراض مشخص است، نه ابزارآن ، نه متولیان آن، امکان انحراف آن به سمت اغتشاش به شدت بالا بوده که اتفاقا این چنین نیز شد و اگر دامنه اعتراضات مبهم روز 5 آذر برچیده نمی شد، چه بسا اصفهان روزهای متمادی با اغتشاش های مخربی مواجه می شد.

همچنین آقای حسینی در بخشی از اظهارات خود، مدعی شده است که در برخورد با تظاهرات شهری نباید از گلوله جنگی، پلاستیکی و یا ساچمه ای استفاده شود که البته نگارنده سطور نیز بر این موضوع معتقد است، ولی با نیم نگاهی به قائله سمیرم که در زمان مدیریت ایشان و در دولت دوم آقای خاتمی به دنبال جابجایی مرزهای جغرافیایی اوج گرفت، برای برخورد با اغتشاشگران نه تنها از گلوله های حداقل پلاستیکی استفاده نشد، که به نسبت نوع اعتراض معترضین یکی از سخت ترین برخوردها شکل گرفت و تا سال ها شرایط نامطلوبی را برای استان رقم زد.

از سوی دیگر، ایشان برخورد با معترضان در روز 5 آذر را برای اصفهان گران ارزیابی کردند و گفتند این اقدام برای آینده اصفهان خیلی گران تمام می شود.

این در حالی است که مدیران استان برای اولین بار در تاریخ مدیریت اصفهان با متقاعد کردن مدیران در سطح ملی که نتیجه شناخت و ارزیابی درست آن ها از وضعیت موجود بود، زمینه را برای اعتراض سالم و مدنی کشاورزان فراهم ساختند که نماد آن نیز اعتراض مسالمت آمیز و باشکوه روز جمعه 28 آبان 1400 بود که آنقدر باشکوه نمود که رسانه ای نبود که به آن واکنش مثبت نشان ندهد، اما این معترضین روز 5 آذر بودند که پس از شنیده شدن صدای کشاورزان توسط مسئولان کشور از رئیس جمهور گرفته تا وزرای مربوطه، بدون در نظر گرفتن 14 روز چادرخوابی این قشر زحمتکش در بستر رودخانه وتحمل سختی و سرما، باران و شرایط نامساعد زندگی اعتراض باشکوه آن ها را به حاشیه بردند.

لذا پر واضح است که این ادعای استاندار دوران اصلاحات اصفهان برای کم رنگ کردن شیوه واگذاری آب به استان یزد در دوران مدیریت شخص ایشان بوده و چه جالب جای متهم و مدعی عوض شد.

آقای حسینی، شاید لازم باشد به جای چنین اظهار نظری که بی شک باعث کمرنگ شدن مطالبات کشاورزان شریف اصفهانی می شود که بخش عمده آن ها نیز از همان خطه ای هستند که شما در آن دیده به جهان گشودید، به این پرسش پاسخ دهید که چگونه به عنوان مدیر اجرایی استان در سال های پایانی مسئولیتتان اجازه دادید پیش از راه اندازی تونل سوم کوهرنگ که قرار بود آورده آبی که از زاینده رود به یزد می رود را تامین نماید، آب حق آبه داران به استان یزد منتقل شود و اکنون که حدود 16 سال از آن روزها می گذرد، هنوز مابه ازای این آب به حوضه آبریز زاینده رود وارد نشده باشد؟ و این یعنی 16 سال آب نسیه به یزد فرستادید....

و سخنی در پایان این که در جمهوری اسلامی، هر چقـــــــدر هم که زمستان باشد ، بــــــــــــــهاری ترین هوا سهم مردم پا برهنه است، پس کمی ارتفاع کم کنیم تا در کنار پابرهنگان ما هم هوای بهاری استنشاق نمائیم./

 

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه