جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 18043
منتشر شده در دوشنبه, 30 فروردين 1400 00:40
تعداد دیدگاه: 0

با داغ تر شدن تنور انتخابات شاهد منسجم شدن ائتلاف ، جبهه و جناح هایی هستیم که برای رسیدن به قدرت ، بیش تر از پیش و شفاف تر از قبل وارد عرصه انتخاباتی می شوند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به قلم رضا صالحی پژوه: هرچند که حدود 24 سال قبل، رقابت تنها بین دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا بود، اما اکنون هریک از این جناح ها انشعاب هایی پیدا کرده و باید گفت برخی از این انشعاب ها بسی بزرگتر و قدرتمند تر از ریشه های خود وارد کارزار انتخاباتی شده و توانسته اند قله های موفقیت را نیز طی کنند.

در اصفهان می توان "نجبا" را نسل دوم این رخداد سیاسی اجتماعی دانست که توانست کرسی های زیادی را در شورای شهر چهارم فتح کند، به گونه ای که حتی این اکثریت که بخشی از آن نیز استیجاری بود، باعث استیضاح شهردار و همچنین تغییر رئیس این شورا در میان دوره شد.

اما حالا اگر قرارگاه سلام را نسل سوم این جناح پرطرفدار سیاسی ندانیم، حداقل باید انشعاب دومی از جناح اصولگرایانی بدانیم که تلاش دارد در مسیر گام دوم انقلاب و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کند.

مسیری که بی شک بعد از یک پوست اندازی سیاسی، پا را فراتر از معرفی خود به عنوان شاخته ای از یک جناح سیاسی گذاشته و داعیه انقلابی بودن در همه امور به ویژه خدمت به شهروندان در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... آن هم با نگاهی عمیق به تطبیق مولفه های دینی با سبک زندگی مردم در عصر جدید با استفاده از پویایی فقه دارد.

لذا این مانیفست زمینه جمع آمدن بسیاری از تشکل های سیاسی و فعال در حوزه های مدیریتی را زیر پرچم این قرارگاه انتخاباتی فراهم نموده و از هم اکنون که کمتر از 60 روز دیگر تا روز برگزاری انتخابات شوراهای شهر باقی مانده است، لاجرم باید اعضای معرفی شده توسط این قرارگاه را در جایگاه مناسبی از نظر اقبال عمومی در نظر گرفت و آینده ای تقریبا روشن برای آن ها در این دوره از انتخابات متصور بود.

هرچند که مولفه انقلابی بودن اعضای شورای مرکزی این قرارگاه و ورود برخی افراد صاحب اندیشه ، مجرب ، با انگیزه و دارای سابقه و کارنامه درخشان و شهره به پاکدستی به این عرصه، نام "سلام" را زودتر از آنچه پیش بینی می شد، بر سر زبان های فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهر اصفهان انداخت، اما این نکته را نباید نادیده گرفت که هرچند اعضای شورای مرکزی این قرارگاه بعد از تکمیل لیست انتخاباتی مجلس در سال 1398 انتقاد هایی به مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان داشتند، اما هرگز نخواستند این انتقادها مستمسکی برای تضعیف جایگاه این مجمع، به ویژه جایگاه شورای مرکزی آن که متشمل از روحانیون خوش نام و صاحب فکر کشور می باشد، شود.

اما آنچه در این قرارگاه از اکنون قابل پیش بینی است، هرم سنی اعضای لیستی است که قرار است به صورت مستقل و متشکل از تشکل هایی که از این قرارگاه حمایت و یا اعلام همراهی کرده اند، اعلام شود.

لیستی که پیش بینی می شود مشتمل بر حداکثر دو نفر از افراد مجرب که اکنون به عنوان حلقه مفقوده مجمع نمایندگان شهر اصفهان خود را نشان داده و بدنه ای جوان که حداقل دو نفر از آنان را بانوان تشکیل می دهند، با گوناگونی تخصص های مورد نیاز شهر به منظور ارائه راهبرد مناسب و استراتژیک جهت بازگرداندن نام بلند اصفهان به جایگاه ویژه خود که کلان شهری جهانی و بین المللی با ریشه ای عمیق در طول تاریخ پرفروغ ایران اسلامی و تمدن بشری با پیشینه ای حداقل 7 هزار ساله است، باشد.

البته هرچند شاخصه معنوی اعضای قرارگاه انتخاباتی سلام که می تواند موتور محرکه راه یافتگان اعضای آن برای خدمت به شهروندان به صورت مضاعف و جهادی باشد، اما آنچه در بین اعضای این قرارگاه هم گام با شاخصه انقلابی بودن به چشم می خورد، تخصص در گونه های مختلف مدیریتی است که رتبه علی، فنی و حرفه ای این قرارگاه را به طور چشمگیری ارتقاء بخشیده است.

حال باید دید قرارگاهی جوان با نامی پر طمطراق که مدعی است از فضای غبارآلود و بعضا سیاست زده سنتی این شهر آزردگی هایی دارد، قرار است با پرچم جوان گرایی با استفاده از عنصر تجربه چگونه ریل گذاری کند تا صدای سوت قطار خدمت بار دیگر در این شهر طنین انداز شود؟

 

نوشتن دیدگاه