دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 17501
منتشر شده در سه شنبه, 26 اسفند 1399 00:55
تعداد دیدگاه: 0

با آغاز فرایند ثبت نام از داوطلبین شورای اسلامی، تنور این انتخابات در حال داغ شدن است و در کنار آن نیز گمانه زنی ها برای شناختن فردی که قرار است روی کرسی ریاست ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان بنشیند، آغاز شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حدود سه ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور باقیمانده و همین موضوع گمانه زنی ها درخصوص افرادی که ممکن است به شورا راه یابند و فردی که قرار است روی صندلی ریاست آن بنشیند را داغ کرده که در زیر به گزینه های احتمالی ریاست شورای اسلامی شهر اصفهان در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر خواهیم پرداخت:

عباس حاج رسولیها:


مردی 68 ساله که اولین مسئولیت اجرایی خود را پس از انقلاب و بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه علم و صنعت، در بنیاد مسکن استان اصفهان شروع کرد.

وی در دوران دفاع مقدس مسئول مهندسی جبهه بود و پس از آن نیز 8 سال مدیریت اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان را بر عهده داشت، حاج رسولیها در دو دوره دوم و سوم و دو سال ابتدایی دوره چهارم ریاست شورای شهر اصفهان را بر عهده داشت و یکی از فعالان سیاسی شهر شناخته می شود که همیشه با پرچم راست سنتی حرکت کرده است.

وی که عضو جامعه اسلامی مهندسین است، ارتباط تنگاتنگی با مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان دارد و احتمال این که سرلیست ائتلاف منسوب به این مجمع هم قرار بگیرد زیاد است و در صورتی که الگوی انتخابات مجلس شورای اسلامی برای شورای شهر اصفهان نیز اجرایی شود، باید شانس حاج رسولی ها را برای رسیدن دوباره به کرسی ریاست شورا بالا دید.

مجید ناردالاصل:


وی یکی از چهره های سیاسی و فرهنگی استان اصفهان شناخته می شود. 61 سال سن دارد و بیش از دو دهه در دفتر مقام معظم رهبری خدمت کرد.

نادرالاصل یک دوره معاون سیاسی و اجتماعی استانداری اصفهان بود و اصفهانی ها بیشتر از هر چیزی، وی را به این سمت به یاد می آورند.

او یکی از موسسین موسسه فرهنگی شهید بهشتی نیز می باشد.

نادرالاصل از اصولگرایان اصفهان است که تفکراتش نزدیک به جبهه پایداری می باشد، البته وی در دوران تصدی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری اصفهان با اصلاح طلبان و اعتدالگرایان نیز روابط خوبی داشت و مورد وثوق سیاسیون اصلاح طلب هم هست.

نادرالاصل در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1398 ورودی جدی داشت، ولی از راهیابی به لیست مجمع نیروهای انقلاب بازماند که این مسئله باعث دلخوری هایی از سوی وی نیز شد، ولی واکنشی به این مسئله نشان نداد تا مبادا شانیت این مجمع خدشه دار نشود، از این رو به وی مرد اخلاق مدار سیاست نیز لقب داده اند.

او برادر دو شهید نیز می باشد و خودش هم از جانبازان دفاع مقدس است.

ابوالفضل قربانی:

وی که کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر دارد، اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه خمینی شهر اصفهان می باشد و به همین سبب مسئولیت بسیج اساتید استان را نیز بر عهده داشت.

قربانی نیز سه دوره سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر اصفهان را دارد و عضو جامعه اسلامی مهندسین است.

او نیز سوابق اجرایی خود را با تابلو اصولگرایی پیش گرفته و در انتخابات ریاست جمهوری اسبق، مسئولیت ستاد انتخاباتی غلامعلی حداد عادل بود.

به نظر می رسد در صورت پیروزی راست سنتی در انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان، و در صورتی که ترکیب شورا به گونه ای باشد که آمار مخالفین و موافقین ریاست یک نفر از راست سنتی نزدیک به هم باشد، قربانی جایگزین حاج رسولی ها شده و داوطلب ریاست شورای شهر شود، این اتفاق یکبار دیگر نیز در سال دوم شورای چهارم افتاد و قربانی رقیب رضا امینی شد که امینی با پشتوانه رای سه نفر اصلاح طلب شورای چهارم و دیگر یاران خود، توانست گوی سبقت را از این مهندس جوان برباید.

علیرضا نصر اصفهانی:

وی یکی از دبیران خوش سابقه آموزش و پرورش می باشد که آخرین سمت او مسئولیت آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان بود.

نصر اصفهانی که برادر شهید نیز می باشد، سابقه اصلاح طلبی دارد، او همواره از خط اعتدال خارج نشده و به رغم اتفاقات و فتنه هایی که در دهه های گذشته در کشور رخ داد، خود را در خط نظام حفظ کرد و توانست در دوسال دوم دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان، شاه مهره ای به نام فتح اله معین را کنار بزند و روی کرسی ریاست شورا بنشیند.

هر چند احتمال تکرار ترکیب شورای پنجم در انتخابات پیش رو بسیار پایین است، ولی نصر اصفهانی که رای غیر سیاسیون را نیز در سبد خود دارد و بسیاری از مردم غرب شهر اصفهان وی را انتخاب اول خود می دانند، از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است، اما نشستن وی روی کرسی ریاست این شورا تنها در صورتی ممکن است که مستقلین در این دوره بتوانند دست بالا را در شورای شهر بگیرند و در این صورت، نصر می تواند با رایزنی با آن ها، از شانس نشستن دوباره روی صندلی ریاست شورای شهر برخوردار شود.

رضا امینی:

رضا امینی ، مهندس جوانی که در بین دوستانش به این توانمندی معروف است که اگر یک اتاق خالی به وی بدهند ، از آن یک سازمان با ساختار مدیریتی مدرن می سازد که نمونه بارز آن واحد روابط عمومی شهرداری اصفهان است.

وی مدیریت منطقه 8 شهرداری اصفهان را نیز در کارنامه خود دارد و پس از آن توانست به عضویت شورای شهر دوره چهارم شهر اصفهان در آید.

سال دوم این دوره نیز با اینکه پشتوانه اصولگرایی داشت، با عباس ابوالفضل قربانی که 8 سالی از رضا امینی بزرگتر بود، وارد رقابتی نفس گیر شد و توانست وی را کنار بگذارد و خودش روی صندلی ریاست شورا بنشیند.

مرحله بعدی این رقابت، ورود شورای چهارم شهر اصفهان با ریاست امینی به مسئله استیضاح شهردار وقت بود که در ناباوری شهروندان و مرتبطین با شهرداری اصفهان، این موضوع جواب داد و سقائیان نژاد توسط مردانی که خودش پای آن ها را در شهرداری اصفهان باز کرده بود، مانند اصغر آذربایجانی و رضا امینی، به مسلخ استیضاح رفت و اتفاقا پیروز بیرون نیامد.

امینی نیز از اصولگرایانی است که بیشتر از آنچه به راست سنتی نزدیک باشد، از فعالان سیاسی نو اصولگرا شناخته می شود.

امینی همچنین از رزمندگان دفاع مقدس است که هم خودش به درجه جانبازی نائل آمده وهم برادرش در این راه به فیض شهادت رسیده است.

اما هرچند تصور می شدکه بعد از شکست سنگین اصولگرایان در انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان، در این دوره با اتحاد بیشتری وارد کارزار انتخاب شوند، ولی تنها سه ماه مانده به این دوره از انتخابات، اصفهان شاهد بلند شدن دودهای سفید و معناداری از گوشه و کنار شهر توسط سیاسیونی است که ظاهرا بنا ندارند با لیست واحد اصولگرایی به کارزار انتخابات وارد شوند.

 

تحلیل از رضا صالحی پژوه

 

 

نوشتن دیدگاه