شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 17579
منتشر شده در شنبه, 30 اسفند 1399 23:36
تعداد دیدگاه: 0
از شورای پنجم تا شورای ششم؛

با اعلام قطعی عدم ثبت نام "فتح اله معین" و "عباسعلی جوادی" ، اعضای فعلی شورای شهر اصفهان برای انتخابات شورای ششم، نه تنها بازار گمانه زنی ها داغ تر از قبل شد، که برخی معادلات در این حوزه نیز به هم خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به قلم رضا صالحی پژوه، فتح اله معین دوره های مدیریتی خود را از معاونت استانداری اصفهان آغاز کرد و پس از آن در دوره اصلاحات به استانداری هرمزگان منصوب شد. معین در همین دوره استاندار خوزستان نیز شد و در دوره سوم برای انتخابات شورای اسلامی اصفهان ثبت نام کرد که هرچند در اقلیت بود، ولی توانست به این جمع راه یابد و تا دوره پنجم شورای شهر همچنان عضو شورای شهر اصفهان بماند.

او ابتدای شورای پنجم که تمامی منتخبین آن، اعضای لیست "امید" بودند، به مدت دو سال توانست ریاست شورای شهر را بر عهده بگیرد و در این دوره اظهار نظر او درباره بدهی های شهرداری اصفهان در دوره قبلی که وی آن را بیش از 3 هزار میلیارد تومان بیان کرده بود، مسئله ساز شد، چرا که بسیاری از مدیران دوره قبل و کارشناسان معتقد بودند آنچه معین از آن به عنوان بدهی قطعی شهرداری اصفهان در دوره چهارم مدیریت شهری یاد کرد، بخشی از مطالبات پیمانکاران بوده است.

اما همانطور که پیش بینی می شد، خیلی طول نکشید که طیف موسوم به "نجف آبادی ها" شورای شهر اصفهان، مورد نقد شدید منتقدین قرار گرفتند که عمده آن به کندی اقدامات عمرانی شهر، انتخاب شهردار سیاسی بدون داشتن سابقه مدیریت شهری، انتصابات ملوک الطوایفی در مدیریت شهری، عدم وجود برنامه ریزی برای اداره شهر و ... دلالت داشت.

انتقاداتی که معمولا در این دوره واکنش مدیریت شهری و تیم رسانه ای آن را به دنبال داشت و به جای اصلاح، تلاش می شد تکذیب شود یا کتمان .

اما این انتقاد ها بعد از دو سال باعث شد اعضای شورای شهر اصفهان نیز بی تفاوت به این موضوع نباشند و علیرضا نصر اصفهانی که ابتدا در تیم هفت نفره موسوم به نجف آبادی ها بود، خود دست و آستین بالا بزند و با پشتوانه رای تیم موسوم به "اردستانی ها" شورای شهر اصفهان، دوسال مانده به پایان دوره پنجم ، روی صندلی ریاست شورای شهر اصفهان بنشیند.

شاید بتوان این اتفاق را نتیجه بی تفاوتی برخی از اعضای شورای شهر پنجم به قانون و یا آئین نامه های اجرایی شورای شهر بیان کرد که مهمترین آن را می توان سفر خارجی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به رغم مخالفت برخی نهادهای امنیتی با این سفر بیان کرد که حتی باعث شد وی از عضویت در شورای شهر اصفهان خلع و عضو علی البدل جایگزین آن گردد.

حالا هرچند عدم ثبت نام فتح اله معین نشان از آینده نگری وی و نیم نگاهی پررنگ به نتیجه احتمالی انتخابات 1400 دارد، ولی از این موضوع نیز نباید غافل شد که معین دارد خود را برای پدرخواندگی اصلاحات استان اصفهان آماده می کند و اندیشه نشستن روی صندلی ریاست به جای "سید علی نکوئی"، رئیس شورای هماهنگی اصلاحات استان اصفهان که نسبت خویشاوندی (باجناق) با وی دارد را در سر می پروراند.

هرچند که در صورت وقوع این انتصاب، شکاف بین نیروهای جوان جبهه اصلاحات استان اصفهان و نیروهای موسوم به "پدربزرگ ها "در این جبهه بیشتر می شود، ولی می توان گفت بعد از علنی شدن برخی اختلافات بین اعضای بلند پایه این جبهه در استان اصفهان، نیروهای جوان نیز به نیروهای سرخورده تبدیل شده اند که خیلی دیگر تمایل یدک کشیدن نام اصلاحات را به عنوان یک لقب پر طمطراق ندارند.

عباسعلی جوادی، پزشک دور اندیش

اما عباسعلی جوادی که اکنون مسئولیت کمیسیون بهداشت ، سلامت و خدمات شهری اصفهان را بر عهده دارد، 13 سال مسئولیت مرکز بهداشت شهرستان اصفهان را برعهده داشت و اکنون نیز به دلیل تخصصی که دارد (دکترای تخصصی در رشته بیماری های عفونی و گرمسیری) به عنوان مشاور ارشد استاندار اصفهان در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز فعالیت می کند.

جوادی را می توان اصلاح طلبی منطقی و دوراندیش دید که هرگز در دعواهای سیاسی طرفین داخلی شورای شهر پنجم و یا حتی جناح های خارج از شورای شهر شرکت نکرد و تنها با پرچم تک رای خود در شورا حرکت کرد و بیشتر سعی نمود تا تخصص خود را در مدیریت شهری به کار گیرد تا موضوع سلامت شهروندان را ارتقاء ببخشد.

هرچند نگاه های خاص حاکم در مدیریت شهری، در همه ادوار خیلی به تخصص های خارج از حیطه مدیریت شهری میدان نمی دهد تا متخصصان حوزه های غیر شهری بتوانند خودی نشان دهند، اما او را می توان نماینده ای فعال، زیرک و دوراندیش از جامعه پزشکان در شورای شهر دید که توانست برخی سیاست های مورد نظرش را در این دوره پیاده کند.

او پاسدار جدی رعایت پروتکل های کرونا در شهر بود، هرچند برخی مواقع عدم توجه به این پروتکل ها توسط مدیران شهری ، داد وی را نیز درآورده بود، ولی در کل به نظر می رسد جوادی به دو دلیل عمده از شرکت در انتخابات ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان انصراف داد.

اولین دلیل این که او می داند درکسوت پزشکی بهتر و بیشتر از این 4 سال می تواند ردای خدمت به تن کند و دوم نیز این که هرچند او نیروی سیاسی نیست، ولی نیم نگاهی به نتیجه انتخابات 1400 نیز دارد و شانسی که برای پیروزی خود در نظر می گیرد، باعث می شود از ادامه این مسیر منصرف شود.

بی شک جوادی بعد از پایان دوره مدیریت خود در شورای شهر اصفهان، در کسوت پزشکی مجرب و سرشناس به فعالیت در زمینه طبابت در شهر اصفهان خواهد پرداخت و بعید به نظر می رسد دیگر سودای مدیریت در حوزه شهری و یا ورود به عرصه سیاست را در سر بپروراند.

 

 

 

دیدگاه‌ها  
  +1
با سلام
دکتر جوادی بسیار انسان شریف و زحمتکشی هستند که بدون ادعا و فقط با تلاش بسیار کمک زیادی به مردم اصفهان کردند.من به شخصه همواره از ایشون به نیکی یاد میکنم.کاش همه سیاسیون مثل دکتر جوادی بودند
نوشتن دیدگاه