پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403, Thursday 9 May 2024, مصادف با 1 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9264
منتشر شده در سه شنبه, 23 مهر 1398 23:43
تعداد دیدگاه: 0
مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان:

مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان گفت: بیشترین تراکم جمعیت در منطقه 12 مربوط به بزرگراه های آزادگان و معلم است.

همراز/پارسا بهنودفر: علی باقری مدیر منطقه۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به خصوصیات و ویژگی های این منطقه گفت: منطقه ۱۲ با وسعت ۸۲۰۰ هکتار،تنهاحدود ۱۸ درصد آن سهم محدوده قانونی شهر می باشد که از این میزان، نزدیک به ۳۰ درصد دارای کاربری صنعتی و ۱۰ درصد بافت فرسوده مصوب است.

او در ادامه گفت: در این منطقه ۵۳ پارک محله ای وجود دارد و ۴۹ درصد سیستم‌ آبیاری فضای سبز به صورت قطره‌ای انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: وجود بافت‌های گوناگون شامل کارگاهی-صنعتی (شهرک صنعتی امیر کبیر و محمودآباد)، روستایی (محمودآباد و امین آباد)، فرسوده (عاشق آباد، امیر عرب و ناصرخسرو)، شهری (ملک شهر، نگین)، مهاجر نشین(امیرعرب، شهرک قدس و مهدیه) و کشاورزی از مناطقی است که باعث ویژگی خاص منطقه ۱۲ می شود.
باقری جمعیت ساکن در منطقه را حدود۱۴۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این منطقه دارای ۱۰ محله می باشد.
وی تصریح کرد: بیشترین تراکم تردد مسافران را در بزرگراه معلم و آزادگان شاهد هستیم.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های عمرانی منطقه، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های عمرانی در دست احداث، مجموعه فرهنگی ورزشی شهرک مهدیه است که با زیربنای ۸۸۰ متر مربع در دو طبقه و اعتبار بیش از ۲۶ میلیارد ریال برای تملک و اجرا در مراحل پایانی است.

وی از دیگر پروژه‌های شاخص منطقه را پارک‌سوار عاشق آباد خواند و گفت: این پروژه در دو فاز با هدف ارتقای استفاده از حمل ونقل عمومی و کاهش بار ترافیکی در حال اجرا است.

باقری ادامه داد: پروژه مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خیابان امین در زمینی به وسعت ۳۲۵ مترمربع و زیربنای یک‌هزار و ۱۲۲ مترمربع با هدف افزایش سطح فرهنگ و کاهش جرایم اجرا می‌شود و برای احداث آن بیش از ۲۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان افزود: با ۱۸ هزارو ۵۰۰ متر لوله گذاری پساب فاضلاب شاهین شهر به میدان استقلال منتقل و در مناطق دو و ۱۲ مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: ماهانه باید ۱۴ میلیارد تومان در منطقه وصول شود تا در پایان سال به بودجه ۱۶۷ میلیارد تومانی منطقه دست یابیم.

علی باقری در ادامه خاطرنشان کرد: در بودجه عمرانی سال جاری ۱۲۵ ردیف پروژه تعریف شده که بودجه ۱۱۷ میلیارد تومانی بخش عمرانی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به شش ماه نخست سال گذشته تعداد پروانه‌های صادر شده در این منطقه ۷۴ درصد رشد داشته و به تعداد ۱۷۶ عدد رسیده است درصورتی که در شش ماه نخست سال گذشته۱۰۰ فقره بوده است.

 

مدیر منطقه ۱۲شهرداری اصفهان در رابطه با پروژه های بزرگ مشارکتی در این منطقه گفت: یکی از این پروژه‌ها، پروژه مشارکتی تجاری اداری شهید علیخانی است که در زمینی به وسعت ۲هزار و ۱۸۰ مترمربع و زیربنای ۱۸ هزار و ۲۳۰ مترمربع در حال احداث است.

وی افزود: پروژه مشارکتی مسکونی تفکیکی کازرونی دیگر پروژه مشارکتی منطقه به شمار می‌رود که در زمینی به وسعت ۴۳۰ مترمربع و زیربنای دو هزارو ۳۷۴ مترمربع مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

وی به پروژه تجاری ورزشی شهرک نگین نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵۳۷ مترمربع و زیربنای ۳هزار و ۶۳ مترمربع در چهار طبقه در حال احداث است و امیدواریم تا سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

مدیر منطقه ۱۲شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموعه فرهنگی شهرک کوثر آماده بهره برداری است، گفت: این مجموعه در شهرک کوثر و در زمینی به مساحت ۳۳۷ مترمربع و زیربنای ۶۵۰ مترمربع با اعتباری معادل ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان احداث شده است.

وی با بیان اینکه در این منطقه ۹ پروژه آماده بهره برداری است، گفت: تا یک ماه آینده ۳۴ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۱۲ افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۱۲شهرداری اصفهان ادامه داد: در ضلع شرقی اتوبان آزادگان چهار هزار متر لوله گذاری با اعتباری معادل ۷۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه لوله گذاری ضلع شرقی خیابان مطهری با اعتباری معادل ۱۸۵ میلیارد تومان در حال انجام است، افزود: برای خط انتقال از میدان استقلال تا خیابان استقلال ۲ هزار متر لوله گذاری با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال انجام است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت دو NGO در سطح منطقه ۱۲ خاطرنشان کرد: یکی از این NGO ها سازمان مردم نهادی برای حمایت از نوجوانان است که در حال حاضر ۲۵۰ نفر نوجوان و جوان در این مجموعه عضو هستند؛ دومین NGO"کشتی نجات" است که مباحث اجتماعی می پردازد.
باقری با اشاره به وجود محله محمود آباد در این منطقه گفت: این محله از سال ۸۴ به شهر اصفهان الحاق شده و حدود هشت هزارنفر جمعیت دارد.
وی ادامه داد: پروژه دفع آب‌های سطحی یکی از پروژه هایی است که در محله محمود آباد اجرا می شود.

باقری با اشاره به پروژه پردیس خانواده محور نیز تصریح کرد: این پروژه را که در زمینی به وسعت ۴۶ هزارمترمربع طراحی شده و تاکنون ۶۵درصدآزادسازی زمین‌های آن انجام شده است، به عنوان پروژه محرک توسعه به شهرداری اصفهان معرفی کرده‌ایم، اما مورد قبول واقع نشد از این رو مقرر شد جلسه‌ای با هیئت داوری پروژه‌های محرک توسعه اصفهان برگزار و پروژه جایگزین معرفی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: پروژه پردیس خانواده محور شامل مجموعه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی، زمین‌های ورزشی روباز، استخر، رستوران و کافی شاپ طراحی شده تا بتواند زمینه اوقات فراغت خانواده ها را فراهم کند.

وی افزود: درصدد راه اندازی پیست دوچرخه سواری و موتور سواری در سطح این منطقه هستیم؛ همچنین در آینده نمایشگاه بین المللی سنگ را در مجاورت شهرک صنعتی محمود آباد احداث خواهیم کرد.

باقری با تأکید بر اینکه سند ۲۰۲۰ و پروژه‌های محرک توسعه می‌تواند ما را به سمت درآمدهای پایدار سوق دهد، گفت: توسعه بیمارستان امام حسین (ع)، راه اندازی بازارهای سنگ و نمایشگاه خودرو، پایانه حمل ونقل بار می تواند در آینده بسیاری از مشکلات این منطقه را رفع کند.

باقری با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ درصد معابر محله محمود آباد آسفالت شده است، گفت: به دلیل اتصال انشعابات فاضلاب، روکش آسفالت این معابر دچار بهم ریختگی شده که باید منتظر اتصال انشعابات باشیم تا پس از آن مرمت آسفالت انجام شود.

وی با بیان اینکه ۸۲درصد از سطح منطقه ۱۲ را حریم تشکیل می‌دهد، افزود: در این حریم اجازه ساخت و ساز نداریم و قطعاً از ساخت و سازهای خلاف نیز جلوگیری می‌کنیم و طرح پهنه بندی حریم را نیز در دستور کار داریم.

مدیرمنطقه ۱۲شهرداری اصفهان گفت: یکی از ضروریات این منطقه آزادسازی باند کندرو خیابان امام خمینی(ره) است که در بودجه امسال پنج میلیارد تومان اعتبار برای انجام این مهم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در سال های ۹۵ و ۹۶، ۷۰ درصد معابر محله محمودآباد آسفالت شده و برای فاضلاب شهری منازل آن اقدامات خوبی درحال انجام است.

 

باقری با اشاره به برگزاری ۱۸۷۱ برنامه فرهنگی در سطح منطقه گفت: در یکسال گذشته ۱۸۷۱ برنامه در سطح منطقه برگزار شده که ۱۸۷ هزار نفر از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اند.

نوشتن دیدگاه