شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25352
منتشر شده در سه شنبه, 24 بهمن 1402 11:54
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خبر داد:

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ریل‌گذاری خط دو متروی این کلان‌شهر از ایستگاه اول یعنی دارک آغاز خواهد شد، گفت: ریل‌ها در محل دپوی قطار شهری قرار دارد و هم‌زمان با ورود دستگاه TBM در روز ولادت امام حسین(ع)، ریل‌گذاری خط دو نیز آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری تمرکز بر حمل‌ونقل عمومی و مباحث زیست‌محیطی برای آلودگی هوا است، در این راستا یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که هم‌اکنون تمرکز مالی و معنوی بر آن قرار دارد، خط دو قطار شهری اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه خط دو ۱۶ ایستگاه فعال دارد، افزود: این ایستگاه‌ها در تمام جبهه‌ها در حال فعالیت هستند و مراحل مختلفی را باید طی کند تا ایستگاه به مرحله عملیاتی و بهره‌برداری برسد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه اولین مرحله، حفاری تونل‌ها است که توسط دستگاه حفار (تی‌بی‌ام) انجام می‌شود، تصریح کرد: با فعالیت شبانه‌روزی کارکنان سازمان قطار شهری، دستگاه حفار از جبهه غربی وارد ایستگاه امام حسین (ع) به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ایستگاه خطوط متروی اصفهان می‌شود.

معرک‌نژاد با بیان اینکه امروز هم‌زمان با ولادت امام حسین (ع) شاهد ورود دستگاه حفار در این ایستگاه هستیم، گفت: هم‌زمان با این اتفاق خوب، عملیات نازک‌کاری چهار ایستگاه که از قبل آغاز شده بود به سرعت پیش می‌رود، امیدواریم بتوانیم نازک‌کاری ایستگاه‌ها را نیز سریع به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ریل‌گذاری خط دو مترو از ایستگاه اول یعنی دارک آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: ریل‌ها در محل دپوی قطار شهری قرار دارد و همزمان با ورود دستگاه تی‌بی‌ام در روز ولادت امام حسین (ع)، ریل‌گذاری خط دو نیز آغاز می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان اظهار داشت: تلاش مجموعه مدیریت شهری این است که بتوانیم خط دو را به‌گونه‌ای متفاوت از خط یک و با سرعت بیشتر و در زمان کمتر به سرانجام برسانیم، پیش‌بینی می‌شود اگر منابع مالی تأمین شود تا پایان سال آینده فاز نخست این خط به بهره‌برداری برسد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه