يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25113
منتشر شده در یکشنبه, 10 دی 1402 17:10
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه ستاد آزمون‌های آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کلاس‌های جبرانی و تقویتی باید در مدارس به‌ویژه مدارس عادی دولتی برای دانش‌آموزان برگزار شود و مدیران مدارس باید با استفاده از فرصت مشارکت‌های مردمی مدرسه زمینه را برای حضور دانش‌آموزان با بضاعت مالی پایین در این کلاس‌ها...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش در جلسه ستاد آزمون‌های آموزش و پرورش استان اظهار داشت: از شنبه هفته گذشته آزمون‌های نهایی دی‌ماه با شرکت بیش از ۱۰ هزار داوطلب در بیش از ۶۱ حوزه امتحانی در سراسر استان اصفهان آغاز شده است.

وی افزود: این در حالی است که ما در خردادماه سال جاری ۲۸۶ حوزه اجرای امتحانات نهایی را داشتیم که از این تعداد ۱۰۳ حوزه متعلق به شهر اصفهان بود که بیانگر این مطلب است که ۳۶ درصد دانش‌آموزان استان اصفهان در پایه دوازدهم از شهر اصفهان در آزمون های نهایی شرکت کردند و نیاز است نسبت به تجهیز حوزه های برگزاری امتحانات نهایی در ۶ ناحیه اقدامات لازم صورت پذیرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: جمعیت دانش‌آموزی شرکت‌کننده در امتحانات نهایی خردادماه در استان ۵۲۷۶۸ نفر بود که ۲۲۳۲۰ نفر آن در شهر اصفهان آزمون دادند که این میزان سهم ۴۲ درصدی را تشکیل می داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اضافه شدن امتحان نهایی برای پایه های دهم و یازدهم از امسال و تاثیر قطعی این نمرات در پذیرش دانشگاه، لازم و ضروری است حوزه آموزش متوسطه جلسات آموزشی برای دانش آموزان برگزار و آن ها را با دستورالعمل ها و چگونگی برگزاری آزمون سراسری و امتحانات نهایی آشنا کند؛ همچنین حوزه سنجش نیز دوره های آموزش ضمن خدمت را برای برگزار کنندگان آزمون های نهایی در دستور کار خود قرار دهد تا این فرآیند به بهترین نحو و بدون کوچکترین نقص در سراسر استان انجام شود.

وی بیان داشت: کلاس‌های جبرانی و تقویتی باید در مدارس به‌ ویژه مدارس عادی دولتی برای دانش‌آموزان برگزار شود و مدیران مدارس باید با استفاده از فرصت مشارکت‌های مردمی مدرسه زمینه را برای حضور دانش‌آموزان با بضاعت مالی پایین در این کلاس‌ها فراهم کنند.

ابراهیمی با بیان ضرورت ورود حوزه صداوسیما به موضوع امتحانات نهایی گفت: روابط عمومی اداره کل با هماهنگی با صداوسیما نسبت به تولید برنامه‌هایی با موضوع آشنایی دانش‌آموزان با امتحانات نهایی اقدام کند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه