پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403, Thursday 16 May 2024, مصادف با 8 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24372
منتشر شده در یکشنبه, 15 مرداد 1402 14:10
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: فرهنگ بسیار خوبی در سازمان دانش‌آموزی وجود دارد در دانش‌آموزان خودشان بسیاری از امور را انجام می‌دهند و به تعبیری دانشگاه مسئولیت پذیری و آماده‌شدن دانش‌آموزان برای مسئولیت‌های آینده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش در آیین تجلیل از خبرنگاران پانا استان اصفهان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، اظهار داشت: فرهنگ بسیار خوبی در سازمان دانش‌آموزی وجود دارد در دانش‌آموزان خودشان بسیاری از امور را انجام می‌دهند و به تعبیری دانشگاه مسئولیت پذیری و آماده‌شدن دانش‌آموزان برای مسئولیت‌های آینده است.

وی ادامه داد: یکی از مسئولیت‌های سازمان و تشکل‌های دانش‌آموزی تمریم و ممارست برای ایفای نقش‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در دوره‌های آینده و بزرگسالی است.

ابراهیمی اذعان داشت: کسانی که در بزرگسالی مسئولیت‌پذیر و کاردان هستند در دوران دانش‌آموزی عضو تشکل‌های دانش‌آموزی بوده‌اند، همچنین خبرنگارانی موفق هستند که خروجی خبرگزاری پانا بوده‌اند و این افتخاری است که عملاً تمرین و آماده‌سازی دانش‌آموزان را برای دوره‌های بعدی زندگی جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی انجام می‌دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: در سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) واژه تمدن نوین اسلامی پرتکرار شده است و در مرحله اول کسی می‌تواند تمدن‌ساز باشد که ابتدا به خودشناسی و خودسازی بپردازد و سپس جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را می‌تواند انجام دهد.

وی تصریح کرد: یکی از گروه‌های فعال در رویدادهای آموزش و پرورش، دانش‌آموزان هستند که حضورشان بازخورد و بازتاب به دنبال خواهد داشت و هر موضوعی که بازتاب خبری نداشته باشد آن واقعه ابتر می‌ماند و اگر رویدادی معرفی نشود گسترش نخواهد یافت و به شکل درست تبیین نمی‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه، حضرت زینب کبری (ص) اولین تبیین‌گر واقعه کربلا بوده‌اند، افزود: خبرنگاری که امانت‌دار واقعه‌ای باشد ماندگار است و خلاف واقع نگوید و خبر را به‌واقع منتقل کند تبیین‌گر است و به‌نوعی فرهنگ‌ساز است چراکه لازمه فرهنگ سازی تبیین‌گری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اینکه، تمام دانش‌آموزان باید اهل مطالعه و تبیین‌گر باشند، متذکر شد: تلاشمان باید این باشد که با تبیین‌گری درست ارزش‌های انقلاب و جامعه را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموز خبرنگار باید تاریخ دان و تاریخ خوان باشد چراکه تاریخ از اخبار شکل می‌گیرد؛ همان صورتی که روزنامه‌های امروزی در سال‌های آینده برگی از تاریخ هستند و خبری که به شکل صحیح بیان شود می‌تواند به‌عنوان سندی از اتفاقات تاریخی قابل‌استناد باشد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه