دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24154
منتشر شده در یکشنبه, 28 خرداد 1402 16:29
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه خبر داد:

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت‌نام در پایگاه‌های آموزش تابستانه تا نیمه تیرماه انجام و پس از آن کلاس‌ها آغاز می‌شود و تا ۶ هفته کاری ادامه پیدا خواهد کرد؛ امتحانات آن نیز مطابق با برنامه امتحانات شهریورماه منطقه یا ناحیه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسین نادیان، رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه نظری این اداره کل در خصوص پایگاه‌های آموزش تابستانه اظهار داشت: شیوه‌ نامه‌ی برگزاری دوره آموزش تابستانی در خردادماه به مدارس ابلاغ شده است، این دوره مشمول دروس هدف می‌شود که از طریق نتایج امتحانات پایانی خرداد توسط مناطق و نواحی شناسایی شده و دوره‌ی تابستانی برای آنها تشکیل می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزانی که مطابق ماده ۷ آیین‌نامه آموزشی دوره‌ی روزانه متوسطه نظری واحد افتاده دارند، می‌توانند به میزان ۱۰ واحد حضوری در پایگاه‌های تابستانی انتخاب کنند؛ در مجموع هر دانش‌آموز می‌تواند ۳۵ واحد درسی را در تابستان انتخاب کند که ۱۰ واحد آن به‌صورت حضوری در پایگاه‌ها تشکیل می‌شود.

نادیان با اشاره به زمان ثبت‌نام گفت: ثبت‌نام در پایگاه‌های آموزش تابستانه تا نیمه تیرماه انجام و پس از آن کلاس‌ها آغاز می‌شود و تا ۶ هفته کاری ادامه پیدا خواهد کرد؛ امتحانات آن نیز مطابق با برنامه امتحانات شهریورماه منطقه یا ناحیه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه نظری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: نمره مستمر به دانش‌آموزانی که در کلاس‌های حضوری شرکت کرده‌اند تعلق می‌گیرد؛ نمره پایانی هم که برگرفته از نمره‌ی برگه‌ی تصحیح شده دانش‌آموز می‌باشد، درج می‌شود.

وی ادامه داد: در شهر اصفهان و در هر ناحیه، ۲ پایگاه بر اساس تفکیک جنسیتی خواهیم داشت؛ در مجموع حدود ۴۱ پایگاه در نظر گرفته‌ایم که دانش‌آموزان می‌توانند در کلاس‌های دروس هدف شرکت کنند.

نادیان تصریح کرد: باتوجه‌ به تأثیر نمرات در ورود به دانشگاه، انتظار می‌رود فعالیت پایگاه‌ها مورد رضایت خانواده‌ها قرار بگیرد و امسال استقبال بیشتری از طرح تابستانه اتفاق بیفتد.

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه نظری اداره کل در خصوص فرایند امور مالی پایگاه‌های تابستانی بیان کرد: به‌صورت متمرکز به‌حساب درآمدهای اختصاصی استان واریز می‌شود و طبق دستورالعمل مالی پیشنهادی به مناطق و نواحی که در شورای آموزش و پرورش شهرستان تصویب شده، حق‌الزحمه و حق‌التدریس همکاران و عوامل اجرایی و خدماتی پرداخت خواهد شد.

وی اذعان داشت: این طرح به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کمک کرده و با به گذراندن واحدهای درسی مانده از سال‌های قبل برای دانش‌آموزانی که در طرح تغییر رشته شرکت کرده‌اند، می‌تواند به قبولی و فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان نیز کمک کند.

نادیان در خصوص دانش‌آموزانی که می‌توانند در این طرح شرکت کنند ادامه داد: این طرح ویژه‌ی دانش‌آموزان دوره‌ی روزانه است و دانش‌آموزان پایه‌های دهم تا دوازدهم امکان حضور در این طرح را خواهند داشت. دانش‌آموزانی که واحدهای افتاده در امسال یا واحدهای مانده از سال‌های قبل دارند می‌توانند شرکت کنند؛ در اصل مشمول دانش‌آموزانی می‌شود که نمره قبولی کسب نکرده‌اند و دانش‌آموزی برای ارتقای نمره نمی‌تواند در این طرح شرکت کند.

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه نظری اداره کل عنوان کرد: اگر دانش‌آموزی درسی را به‌صورت غیرحضوری انتخاب کرد، نمره‌ی مستمر به او تعلق نخواهد گرفت و فقط نمره‌ی پایانی به او تعلق خواهد گرفت ولی در صورت حضوری بودن، هم نمره مستمر و هم نمره پایانی تعلق خواهد گرفت./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه