سه شنبه 1 خرداد 1403, Tuesday 21 May 2024, مصادف با 13 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24131
منتشر شده در دوشنبه, 22 خرداد 1402 16:50
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدارس استان و همکاران ما تحت عنوان پایگاه‌های اوقات فراغت آماده پذیرش دانش‌آموزان عزیز در سنین مختلف و برای رشته‌های گوناگون هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش، صبح امروز و در گفت و گو با برنامه سلام اصفهان، اظهار داشت: روز خوب ساختنی است رفتار انسان است که بر همه‌ی وجوه زندگی او تأثیر می‌گذارد؛ برای داشتن روز و موقعیت خوب، خود انسان هست که اثرگذاری زیادی دارد و با مدیریت چالش‌ها می‌تواند روز خوبی را برای خود و دیگران بسازد.

وی درباره‌ی برنامه‌های آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اوقات فراغت دانش‌آموزان، عنوان کرد: بخشی از مدارس سال تحصیلی را به پایان رسانده‌اند و مدارس متوسطه نیز تا ۲۵ خرداد فعالیت خود در سال تحصیلی را به پایان خواهند رساند و پرونده‌ی سال تحصیلی بسته می‌شود، اما هیچ‌گاه تعلیم و تربیت تعطیل نخواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: تابستان فرصت مناسبی است تحت عنوان اوقات فراغت یا بازآموزی تابستان و دراین‌خصوص پایگاه‌های مختلفی را داریم؛ سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار دانش‌آموز از پایگاه‌های اوقات فراغت ما استفاده کرده‌اند؛ در این برنامه‌ها که به‌صورت اختیاری و انتخابی دانش‌آموز می‌باشد، ابعاد مختلف همراه با انعطاف در برنامه‌ها را داریم و با ارائه برنامه‌هایی نظیر درسی، پژوهشی، ورزشی، مذهبی، هنری، فرهنگی و... پایگاه‌های تابستانه‌ی ما فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد پایگاه‌های تابستانه تصریح کرد: مدرسه، پژوهش‌سرا، کانون‌های مختلف، دارالقرآن و مساجد محله که مرتبط با آموزش و پرورش هستند، می‌توانند به‌عنوان پایگاه‌های تابستانه باشند.

وی ضمن توصیه به خانواده‌ها برای استفاده از فرصت تابستان گفت: مدارس استان و همکاران ما تحت عنوان پایگاه‌های اوقات فراغت آماده پذیرش دانش‌آموزان عزیز در سنین مختلف و برای رشته‌های گوناگون هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: به خانواده‌ها توصیه نمی‌شود تابستان بچه‌ها به طور کامل و همانند سال تحصیلی پر شده تا سال تحصیلی آینده را تحت‌الشعاع قرار دهد، لذا دانش‌آموز باید ضمن بازی و تفریح به موضوعات درسی، آموزشی، فرهنگی و پرورشی بپردازد.

وی در راستای عدالت اجتماعی و توجه به مدارس عادی دولتی که در فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار با فرهنگیان مورد تأکید بود اضافه کرد: در سال تحصیلی آینده از بعد نیروی انسانی، امکانات و کیفیت آموزشی توجه ویژه به مدارس عادی دولتی خواهد شد و تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و مورد انتظار در این زمینه زمان لازم هست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، با بیان اینکه، ثبت‌نام در دوره‌ی ابتدایی در حال انجام است و در دوره‌ی متوسطه نیز در تیرماه انجام می‌شود، تصریح کرد: اولیای محترم با اطمینان خاطر فرزند خود را در مدارس عادی محدوده‌ی سکونت خود ثبت‌نام کرده و نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت را برای تحصیل فرزند خود انتخاب کنند تا با مشکل سرویس روبه‌رو نشوند؛ چرا که یکی از معضلات سال تحصیلی گذشته کمبود سرویس بوده و خانواده‌ها را برای رفت و آمد فرزندشان دچار مشکل کرده بود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه