دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23771
منتشر شده در پنج شنبه, 17 فروردين 1402 13:25
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی عنوان کرد:

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی جهت نظارت فراگیر آموزشگاه‌های غیردولتی، زبان و آزاد علمی باتوجه‌به فعالیت حدود ۱۲۰۰ مرکز آموزشی غیردولتی در استان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی حمیدی رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی این اداره کل در خصوص طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی استان اصفهان، اظهار داشت: طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی جهت نظارت فراگیر آموزشگاه‌های غیردولتی، زبان و آزاد علمی باتوجه‌ به فعالیت حدود ۱۲۰۰ مرکز آموزشی غیردولتی در استان در حال اجرا است.

وی افزود: در راستای رویکرد اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برای نظارت جامع و کامل نسبت به همه مجموعه‌های تحت‌نظر آموزش و پرورش به‌ ویژه آموزشگاه‌ها، طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی استان تدوین شد.

حمیدی تصریح کرد: از دیگر تمهیدات این طرح شناسایی آموزشگاه‌های غیرمجاز است؛ طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی از ابتدای سال تحصیلی در استان اصفهان آغاز و در ابتدا به‌صورت آزمایشی در یکی از نواحی اجرا شد و پس از بررسی‌های لازم طرح را در استان عملی کردیم.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: شناسایی مراکز آموزشی غیرمجاز، ساماندهی مراکز آموزشی جهت در اختیار داشتن کلیه مجوزات لازم و بررسی فعالیت‌های کمی و کیفی آموزشگاه‌های استان از اهداف برگزاری این طرح است.

وی در خصوص فرایند اجرای طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی اضافه کرد: کلیه آموزشگاه‌ها موظف هستند در ابتدا فرم الکترونیکی خودارزیابی در سامانه erp را تکمیل کرده که فرصت آن از ۲۰ فروردین تا ۵ اردیبهشت‌ماه است و صحت سنجی خودارزیابی با مراجعه حضوری مؤسسین و مدیران مراکز آموزشی به ادارات نواحی و مناطق از ۵ اردیبهشت تا ۱۰ خردادماه انجام می‌شود.

حمیدی ادامه داد: مدیران مدارس با امضای تعد نامه ای در راستای این طرح، متعهد به اجرای کلیه قوانین مزتبط با آموزشگاه های استان، در واحدهای آموزشی خود می‌شوند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: آموزشگاه‌هایی که در فرایند صحت سنجی شرکت نکنند، در فرایند تعیین شهریه قرار نمی‌گیرند و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

وی اذعان داشت: باتوجه‌به بازدیدهایی که از آموزشگاه‌های استان در حال انجام است و تا پایان خردادماه تکمیل خواهد شد و همچنین صحت سنجی آموزشگاه‌های غیردولتی، کارنامه‌ای برای این مراکز صادر خواهد شد که معیار تعیین شهریه و فعالیت مراکز آموزشی خواهد بود.

حمیدی با اشاره به ساماندهی مراکز آموزشی غیردولتی پس از سال‌ها، خاطرنشان کرد: این طرح برای اولین‌بار در سراسر کشور در حال اجرا و در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی مراکز آموزشی استان اصفهان است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه