شنبه 5 خرداد 1403, Saturday 25 May 2024, مصادف با 17 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23581
منتشر شده در سه شنبه, 09 اسفند 1401 16:24
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این نسل ویژگی‌های برجسته بسیار دارید؛ دهه‌های ۸۰ و ۹۰ اطلاعات زیادی دارند؛ دانش‌آموزان با این میزان اطلاعات اگر به‌درستی راهنمایی نشوند می‌تواند آسیب‌زا باشد و اگر به‌درستی جهت داده شود فرصتی بسیار ارزشمند است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش این استان در یادمان شهدای امورتربتی آموزش و پرورش استان اصفهان ویژه معاونین و مربیان پرورشی ضمن گرامیداشت هفته امور تربیتی و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: در مرحله‌ای قرار داریم که نمی‌توانیم آن را با هیچ زمان دیگری مقایسه کنیم، تربیت در هیچ دوره‌ای به‌اندازه زمانی که در آن حضور داریم دشوار و پیچیده نبوده و ابزار تربیت کم و موانع تربیتی هم بسیار شده است.

وی اذعان داشت: اجتماعی شدن و جامعه‌پذیری از طریق خانواده و مدرسه عموماً صورت می‌پذیرد و فرزند ارزش‌ها را از خانواده و معلم می‌آموزد، نقش الگویی معلم و مربی همچنان مهم است هرچند مشکلاتی و جود دارد که این کمبود را می‌توان با کار مؤثر جبران کرد.

ابراهیمی بیان داشت: در دوره‌ای معاونت پرورشی ایجاد شد و فرازی را هم تجربه کرد، دوره‌ای هم به دلیل اینکه از محتوا تهی شد فرودی را تجربه کرد؛ پس از دوران کرونا اهمیت این حوزه بر کسی پوشیده نیست و نیاز به توجه بسیار دارد.

وی ادامه داد: در طول زمان شیوه تربیت در خانواده تغییر کرد، تعداد فرزندان کم و نسل، حمایتی شد و به صورتی که به‌ازای هر نفر دو حامی مستقیم و چند حامی غیرمستقیم از کودک حمایت کردند و باید متناسب با آن تربیت باظرافت بیشتری انجام شود.

ابراهیمی اضافه کرد: این نسل ویژگی‌های برجسته بسیار دارد؛ دهه‌های ۸۰ و ۹۰ اطلاعات زیادی دارند؛ دانش‌آموزان با این میزان اطلاعات اگر به‌درستی راهنمایی نشوند می‌تواند آسیب‌زا باشد و اگر به‌درستی جهت داده شود فرصتی بسیار ارزشمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: دانش‌آموزی که به‌صورت امانت نزد ما است، می‌تواند در کارآفرینی و فن آوری بسیار مؤثر باشد؛ جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور دانش‌آموز کلاس هفتم و هشتمی برگزار شد که استارت‌آپ‌های ملی و بین‌المللی داشتند که نمونه بارز راهنمایی و جهت‌دهی درست و فرصت دانستن تربیت بوده است.

وی تأکید: در بعد روحی و روانی که بسیار موردتوجه است باید دانست که تحمل دانش‌آموز امروزی برای گوش‌دادن بسیار کم است و باید به حرف‌های او گوش کرد و به‌صورت مستند با داشته‌های کافی و ایجاد زبان مشترک و ارتباط مطلوب دانش‌آموز را بتوان راهنمایی کرد.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری اعتکاف گفت: اینکه تعداد ۲۵ هزار دانش‌آموز ما به‌صورت مدرسه‌ای در اعتکاف شرکت کرده‌اند کم‌نظیر است و اینکه این تعداد دانش‌آموز به‌عنوان سفیران معرفتی قابل‌توجه و بی‌سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری ۱۴۳ دستگاه اتوبوس برای دختران برنامه‌ریزی شد تا در ۷۲ ساعت اردوی راهیان نور شرکت کنند و اکثر مناطق متقاضی افزایش سهمیه بوده‌اند درحالی‌که سال‌های گذشته معمولاً تمام اتوبوس‌ها تکمیل نمی‌شدند.

وی حضور دانش‌آموزان در مراسمات مختلف، و محیط‌هایی نظیر تشکل‌های دانش‌آموزی فرصت و بستری مناسب برای انجام امور تربیتی دانش‌آموزان دانست و افزود: از فرصت ماه مبارک رمضان و ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس استفاده شود.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: برای تمدن‌سازی این نسل توانمند باید به خودسازی برسد، جامعه‌ساز باشد و در آن زمان است که می‌تواند تمدن‌سازی کند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه