دوشنبه 31 ارديبهشت 1403, Monday 20 May 2024, مصادف با 12 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23559
منتشر شده در یکشنبه, 07 اسفند 1401 15:40
تعداد دیدگاه: 0
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد؛

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مرحله اول آزمون پایش کیفیت آموزشی، پس از ۳ سال وقفه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۹ و ۱۰ اسفندماه با همکاری گروه‌های آموزشی و ادارات آموزش متوسطه اول و آموزش متوسطه دوم نظری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید احمدرضا بنی لوحی معاون آموزش متوسطه این اداره کل از برگزاری مرحله اول آزمون پایش کیفیت آموزشی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۹ و ۱۰ اسفندماه خبرداد و گفت: این آزمون، با همکاری گروه‌های آموزشی و ادارات آموزش متوسطه اول و آموزش متوسطه دوم نظری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم نظری سراسر استان اصفهان در این آزمون که در ۲۳۰۰ مدرسه سطح استان برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

بنی لوحی هدف از برگزاری این آزمون را ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری دانست و اذعان داشت: باتوجه‌به غیرحضوری بودن آموزش‌ها در طول مدت شیوع کرونا و تعطیلی‌هایی که امسال به روزهای آموزشی ما برخورد کرد لازم بود ارزیابی و تحلیلی از سطح آموزش در استان داشته باشیم و به همین منظور اقدام به طراحی یک آزمون هماهنگ و استاندارد کردیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: با این آزمون، ارزیابی مناسبی از دانسته‌های دانش‌آموزان در دروس مختلف خواهیم داشت و می‌توانیم نتایج آن را تحلیل و بررسی کنیم.

وی افزود: با استفاده از گزارش‌های تحلیلی ارائه شده پس از آزمون، مدیر مدرسه می‌تواند روی آموزش دانش‌آموزان و کارکرد دبیر نظارت داشته باشد، همچنین ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق نیز می‌توانند روی آموزش مدارس نظارت کنند و در نهایت اداره کل نیز امکان می‌یابد تا کارکرد ادارات نواحی و مناطق را مورد بررسی قرار دهد.

گفتنی است مرحله دوم این آزمون که پس از ۳ سال وقفه در حال اجرا است، اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه