چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403, Wednesday 8 May 2024, مصادف با 29 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4875
منتشر شده در سه شنبه, 07 اسفند 1397 18:55
تعداد دیدگاه: 0
سهل آبادی:

کاندیدای نهمین دروه انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان آب ، فرودگاه و راه آهن را اولویت های اصلی استان اصفهان در حوزه اقتصاد بیان کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید عبدالوهاب سهل آبادی در جمع خبرنگاران با اعلام شعار ائتلاف 15 نفره خود گفت: ما با شعار "اتاق برای همه همه برای نجات اصفهان" وارد این کارزار شدیم ومعتقدیم باید برای حضور قوی در بین فعالان اقتصادی اصفهان، صداقت و اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی اظهار کرد: برخی از منتقدین ما می گویند چرا در دوره مدیریت ما آمار صادرات کاهش یافته است؟ در حالی که بسیاری از این صادرات از مبدا استان اصفهان صورت می گیرد، ولی چون از مرزهای آذربایجان یا غرب کشور و یا فرودگاه امام خمینی(ره) خارج می شود، این آمار به نام آن استان ها ثبت می شود.
سهل آبادی همچنین در پاسخ برخی از منتقدین اظهار کرد: وضعیت کار ما یک بام و دو هوا شده است، اگر به جوانان اهمیت بدهیم، می گویند تجربه را فدای جوان گرایی کردید، اگر بخواهیم به مجربین بها بدهیم، می گویند پس چرا به جوانان بها نمی دهید؟
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون فعالیت های بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی در اصفهان صورت گرفته که متاسفانه روابط عمومی ما به خوبی نتوانسته آن را تبیین کند، حالا از این تریبون باید بگویم چه رای بیاورم، چه نیاورم، وظیفه می دانم این اقدامات را اطلاع رسانی کنم.
سهل آبادی برنامه ریزی را عنصر بی بدیلی در تصمیم گیری ها بیان کرد و افزود: وضعیت آینده استان اصفهان بسیار اهمیت دارد و بدون برنامه ریزی نمی توان این آینده را تبیین کرد.
کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی استان اصفهان اضافه کرد: یکی از مسائلی که از آن غافل بوده ایم، حضور قوی در مجامع بین المللی است و اکنون با اقداماتی که داشته ایم توانستیم در این مجامع نفوذ خوبی داشته باشیم و اتاق اصفهان را به عنوان یک اتاق فعال و پویا در مجامع بین المللی معرفی کنیم.
وی همچنین گفت: در دوره قبلی اتاق بازرگانی تنها 3 انجمن داشت، اما اکنون این 3 به 23 انجمن افزایش یافته و حدود 9 انجمن دیگر نیز در نوبت هستند.
سهل آبادی همچنین به برخی رفتارهای برخی اعضای نمایندگان اتاق در دوره قبلی اعتراض کرد و افزود: اعضای هیئت نمایندگان که وارد این عرصه می شوند، باید برای اتاق وقت بگذارند و منافع شخص خود را فدای منافع این نهاد اقتصادی کنند.
وی تصریح کرد: یکی از کارهای زمین مانده در حوزه اقتصاد استان اصفهان، عدم راه اندازی مرکز رشد در این استان بوده در حالی که همه کارهای آن انجام شده ، و این در حالی است که مسئولیت این کار با یکی دو نفر از اعضای ائتلاف رقیب می باشد.
رئیس اتاق بازرگانی بیان کرد: البته هر کسی که در این زمینه ورود پیدا کرده و آمده تا باری از دوش اقتصاد این استان بردارد، ارزش های این شهر هستند و کسی که تمام هم و غم آن اصلاح اقتصاد است، باید ارج نهاده شود.
سهل آبادی همچنین خاطرنشان کرد: تمامی فعالین اقتصادی باید سه موضوع اصلی آب، فوردگاه و راه آهن را در دستور کار خود قرار دهند و تا اجرای این سه طرح به طور دقیق، لحظه ای از پای ننشینند.
وی همچنین گفت: از بسکه در این ایام گفتیم ما اول هستیم، ما اول هستیم، اکنون تنها در شاخص باغ رضوان اول هستیم، این در حالی است که برخی می گویند چرا سرمایه گریزی در اصفهان ایجاد شده است، حال همان افراد دفتر کار خود را به تهران بردند و حتی برای عمل جراحی گردن ، حاضر نشدند در ایران بستری شوند و با خرج هزینه ای هنگفت، در بیمارستان های آلمان مداوا را دنبال کردند.
سیاست بگم بگم به اقتصاد هم نفوذ کرد
محمود اسلامیان، دیگر کاندیدای این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی استان اصفهان با انتقاد از رفتار بگم بگم هایی که حدود 10 سال است در کشور راه افتاده، گفت: برخی می گویند اصفهان اقتصادی نیست، اما برعکس، باید گفت اصفهان به دلیل موقعیتی که در آن قرار دارد، اقتصادی ترین استان کشور است، اما وقتی سرمایه این استان به آسانی برای راه اندازی کارخانه به استان مجاور برده می شود، بدون آن که هیچ امتیازی از آن استان گرفته شود، باید گفت اقتصاد کم رنگ می شود.
وی ادامه داد: شهر اصفهان شهر خاص و ویژه ای است، اما متاسفانه به آن ظلم شده و اصفهان اکنون در جایگاه واقعی خودش نیست، به طور نمونه اصفهان در دوران جنگ دو لشکر و یک تیپ داشت و بر همین اساس هم بیشترین شهید و جانباز و آزاده را تقدیم انقلاب کرد، اما وضعیت اقتصادی آن شرایط خوبی ندارد.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان اضافه کرد: در انتخابات آینده هر فردی به هیئت نمایندگان اتاق راه پیدا کرد، باید در قالب یک سیستم به فعالیت بپردازد و اختلاف نظر و سلیقه ها را کنار بگذارد.
برخی پاسخگوی کار نکردن هایشان باشند
امیر کشانی، دیگر کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی استان اصفهان نیز با اشاره به این که اکنون برخی بیرق انتقاد دست گرفته و عملکرد هیئت رئیسه اتاق بازرگانی را زیر سئوال می برند، گفت: در همین دوره کمیسیون های اجرایی و مهم و تاثیر گذار اتاق بازرگانی در اختیار آن ها بوده و باید از آن ها پرسید چرا پاسخگوی کار نکردن هایتان نیستید؟
وی ادامه داد: ما دنبال اختلاف سلیقه و اختلاف نظر نیستیم، ولی ما نمی دانیم چرا برخی مسائل مطرح می شود که برای تک تک آنها پاسخ دقیق و متقن وجود دارد.
کشانی تاکید کرد: ما بی شک پاسخگوی میزان فعالیت و عملکرد 4 ساله کمیسیون هایی که در اختیار داشتیم هستیم، اما مسئولان کمیسیون های تجارت، صنعت، کشاورزی و معدن هم پاسخگوی عملکرد خود در این مدت باشند.
بنا بر این گزارش، روز 11 اسفند اعضای اتاق بازرگانی برای نهمین بار پای دستگاه های ثبت الکترونیک رای می روند تا هیئت نمایندگان خود را برای راهیابی به پارلمان خصوصی شهر انتخاب کنند.

نوشتن دیدگاه