شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25502
منتشر شده در سه شنبه, 14 فروردين 1403 10:23
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطابق قانون هرگونه استفاده اراضی برای احداث ساختمان و تأسیسات در داخل حریم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح‌های جامع و هادی امکان پذیر است.

همراز/ میترا امیری: علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس ماده ۲ قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آن‌ها، حریم شهر عبارت است از قسمتی از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر که نظارت و کنترل شهرداری در آن ضرورت دارد و از مرز تقسیمات کشوری شهرستان و بخش مربوط تجاوز نمی‌کند.

وی افزود: به‌ منظور حفظ اراضی لازم و مناسب برای توسعه موزون شهرها با رعایت اولویت حفظ اراضی کشاورزی، باغ‌ها و جنگل‌ها، هرگونه استفاده برای احداث ساختمان و تأسیسات در داخل حریم شهر تنها در چارچوب ضوابط و مقررات مصوب طرح‌های جامع و هادی امکان پذیر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تأکید کرد: نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تأسیسات که به‌موجب طرح‌ها و ضوابط مصوب در داخل حریم شهر مجاز شناخته شده و حفاظت از حریم به‌استثنای شهرک‌های صنعتی (که در هر حال از محدوده قانونی و حریم شهرها و قانون شهرداری ها مستثنی است) به عهده شهرداری است و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در این حریم تخلف محسوب و با متخلفین طبق مقررات رفتار می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها است، گفت: این کمیسیون با حضور استاندار (یا معاون عمرانی او) به‌عنوان رئیس جلسه کمیسیون، مدیر کل راه و شهرسازی دبیر جلسه، شهردار، مدیر کل میراث‌فرهنگی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و نماینده سازمان نظام مهندسی متخصص در معماری یا شهرسازی (بدون حق رأی) تشکیل‌می‌شود.

قاری قرآن عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ جلسه کمیسیون ماده پنج استان اصفهان برگزار و افزون بر ۶۰۰ مصوبه اخذ شد، ۱۸ مصوبه مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن استان و ۲۱ مصوبه مرتبط با طرح تفصیلی بوده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه