يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4273
منتشر شده در پنج شنبه, 26 بهمن 1396 00:08
تعداد دیدگاه: 0

رئیس اداره عمران اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با مطالعات انجام‌ شده 30 درصد شهرهای استان اصفهان به عنوان بافت فرسوده شناسایی‌شده است.

منصور فخاران عصر امروز در اولین جلسه ستاد بازآفرینی چادگان، افزود: توجه بیشتر شهرداران به این امر و تشکیل جلسات ستاد بازآفرینی و اجرایی شدن مصوبات آن نقش تعیین‌کننده‌ای در بازآفرینی این بافت‌ها خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سند ملی راهبردی احیا، بازسازی و نوسازی محدوده‌ها و بافت‌های ناکارآمد در دولت تهیه‌شده که بر اساس آن تشکیل مجموعه‌ای با نام ستاد بازآفرینی محدوده‌ها و محله‌های قدیمی در دستور کار قرار گرفته و کار خود را نیز آغاز کرده است.

رئیس اداره عمران اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تسهیلات 6 درصدی بافت فرسوده تا سقف 300 میلیون ریال با کسب پروانه از شهرداری‌ها در این طرح پیش‌بینی شده است که می‌طلبد متقاضیان ضمن کسب آگاهی کامل از جزئیات طرح از دستگاه‌های مرتبط نگاهی ویژه به این فرصت داشته باشند.

فرماندار شهرستان چادگان نیز در این جلسه ، اظهار کرد: دولت در نظر دارد با برنامه‌ریزی، بافت‌های ناکارآمد شهری را از دل شهرها استخراج کند که امیدواریم با فعال‌سازی این ستاد مشکلات این مناطق در شهر برطرف شود.

مهدی اسدپوربا بیان اینکه این فرصت، فرصت ارزشمندی برای شهرداران محسوب می‌شود چرا که خود دبیر این ستاد هستند، افزود: گفت: توان و ظرفیت گردشگری چادگان آن جور که باید دیده نشده و گردشگر در مکان‌هایی وارد می‌شود که عمدتاً فرسوده است.

فرماندار شهرستان چادگان در پایان عنوان کرد: باید با همکاری و هماهنگی این ستاد بتوانیم این قبیل مشکلات را مرتفع کنیم.

نوشتن دیدگاه