سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25319
منتشر شده در دوشنبه, 16 بهمن 1402 11:40
تعداد دیدگاه: 0
از سال ۱۴۰۰ تا کنون (در دولت سیزدهم) انجام شد؛

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۵۱.۶ هکتار اراضی دولتی در حریم و محدوده شهرهای این استان در قالب تکالیف قانونی و دستورالعمل های ابلاغی واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه این اداره کل در استان اصفهان متولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است لذا واگذاری اراضی دولتی در حریم و محدوده شهرها در قالب تکالیف قانونی و دستورالعمل های ابلاغی با کاربری های مسکونی و غیرمسکونی انجام شده است.

وی با اشاره به واگذاری ۱۵۱.۶ هکتار از اراضی دولتی با کاربری غیرمسکونی از سال ۱۴۰۰ تا کنون، گفت: از این میزان اراضی واگذار شده ۵۲.۸ هکتار در سال ۱۴۰۰ و ۶۱.۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ و ۳۷ هکتار نیز مربوط به سال جاری بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: این اراضی دارای کاربری های اداری، تاسیسات شهری، تجاری، تجهیزات شهری، خدماتی، درمانی و بهداشتی، صنعتی، مذهبی، آموزشی و فرهنگی، تفریحی توریستی و ورزشی هستند.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین با کاربری مسکونی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن انجام می شود عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون در مجموع زمین با کاربری مسکونی معادل ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی واگذار شده است.

قاری قرآن در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تامین مسکن اقشار ویژه استان اظهار کرد: بر اساس بند ل ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تامین مسکن اقشار ویژه واجد شرایط باقیمانده در قالب واگذاری زمین و مسکن مسئولیت پیدا کرد.

وی گفت: براین اساس از سال ۱۴۰۰ تا کنون زمین مورد نیاز برای ساخت ۵۵۷ واحد مسکونی جهت تامین مسکن اقشار ویژه استان اصفهان واگذار شده است.

گفتنی است واگذاری اراضی با کاربری‌های عمومی (آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری) به دستگاه‌های دولتی در صورت ارائه طرح و اعتبار مصوب به قیمت دولتی و واگذاری این اراضی به بخش خصوصی از طریق فراخوان عمومی بین دارندگان موافقت‌نامه اصولی معتبر از دستگاه متولی و به قیمت کارشناسی روز به صورت اجاره به شرط تملیک انجام می‌شود همچنین بهای زمین برای واگذاری به بخش خصوصی از طریق کارشناسان رسمی دادگستری، ارزیابی و سپس در کمیسیون‌های مربوطه به تایید نهایی می‌رسد و پس از تایید قیمت، موضوع در هیات نمایندگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح و در صورت موافقت این هیات، مراتب در روزنامه‌های کثیرالانتشار و محلی جهت اطلاع‌رسانی به متقاضیان آگهی می‌شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه