سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25292
منتشر شده در چهارشنبه, 11 بهمن 1402 11:45
تعداد دیدگاه: 0
از سال 1400 تا کنون؛

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تحصیل ۴ هزار و ۲۸۶ هکتار اراضی در محدوده و حریم شهرهای استان اصفهان از سال ۱۴۰۰ تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات ویژه انجام شده در معاونت املاک و حقوقی این اداره‌ کل اظهار کرد: این معاونت با دارا بودن سه اداره واگذاری، حقوقی و املاک، راهبری و نظارت بر تمامی امور مربوط به اراضی دولتی در سطح استان را برعهده دارد.

وی با اشاره به ماده ۱۰ قانون زمین شهری عنوان کرد: مطابق با این قانون تمامی زمین های متعلق به وزارتخانه ها و نیروهای مسلح و موسسات دولتی و بانکها و سازمانهای وابسته به دولت و موسساتی که شمول حکم مستلزم ذکر نام است و کلیه بنیادها و نهادهای انقلابی در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: مطابق با ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مکلف است اراضی ملی مورد نیاز تامین مسکن و خدمات عمومی پشتیبان، واقع در محدوده و حریم شهرها و همچنین اراضی مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی برای طرحهای مصوب شهرک سازی در خارج از حریم شهرها را حداکثر ظرف دوماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون تحویل وزارت راه و شهرسازی کند.

وی گفت: براین اساس و در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن، با تلاش هایی که بعمل آمد در مجموع از سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از چهار هزار و ۲۸۶ هکتار اراضی در محدوده و حریم شهرهای استان اصفهان تحصیل شده است.

قاری قرآن افزود: از این میزان در سال ۱۴۰۰، ۹۸۱ هکتار زمین داخل محدوده و حریم تحصیل شد که ۶۲ هکتار آن داخل محدوده و ۹۱۹ هکتار داخل حریم بوده همچنین میزان اراضی تحصیل شده در سال ۱۴۰۱، ۱ هزار و ۵۰۱ هکتار است که ۱۳۹ هکتار داخل محدوده و مابقی داخل حریم بوده است.

وی بیان کرد: در سال جاری تا کنون یک هزار و ۸۰۴ هکتار اراضی تحصیل شده که ۱۷ هکتار داخل محدوده و یک هزار ۷۸۷ هکتار داخل حریم تحصیل شده است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه