پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3418
منتشر شده در سه شنبه, 16 شهریور 1395 10:39
تعداد دیدگاه: 0
با صدور حکم هراتیان اتفاق افتاد؛

صدور حکم امیرمسعود هراتیان به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان، آبی بر آتش شیطنت برخی در این انتخابات ریخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا،  نهم شهریور ماه امسال برای فوتبال اصفهان روز خاصی بود، روزی که پس از 14 سال علی اکبر ابرقویی نژاد که مویی در راه فوتبال اصفهان سفید کرده بود، از کرسی ریاست برخاست و جای خود را به هراتیان 40 ساله ای داد که توانسته بود با رای اکثریت اعضای این هیئت، بر صندلی ریاست فوتبال اصفهان تکیه بزند.
اما نکته حائز اهمیت در این زمینه این بود که شب قبل از انتخابات هیئت فوتبال استان اصفهان نامه ای توسط سازمان بازرسی کل کشور، منطقه 6 منتشر شد و در آن به دنبال ارایه گزارش یکی از داوران قدیمی فوتبال ایران، از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان خواسته شده بود تا درباره محل سکونت هراتیان تحقیق به عمل آید.
اداره کل ورزش و جوانان نیز در ساعات اولیه روز نهم شهریور به بررسی موضوع پرداخت و مشخص شد هراتیان که از تیرماه سال گذشته به عنوان مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان معرفی شده است، متولد و ساکن اصفهان بوده و تنها یک سال آن هم چهار روز از هفته را در آن شرکت صنعتی حضور یافته و مابقی روزهای هفته را در اصفهان و یا تهران می باشد.
اداره کل ورزش و جوانان با تائید صحت انتخابات در پاسخی به مرجع سوال کننده ابهامات این موضوع را برطرف کرد و پس از برطرف شدن شائبه عدم سکونت هراتیان در اصفهان، زمزمه هایی مبنی بر غیر فوتبالی بودن هراتیان به گوش رسید.
با بررسی عملکرد این مدیر جوان صنعتی که اتفاقاً به رغم برخی اظهار نظرها، از چهره های فوتبالی اصفهان نیز می باشد، مشخص شد وی از ابتدای حضور خود در عرصه صنعت فولاد در استان هرمزگان توانسته این مرکز تولیدی را از حالت سر به سر و یا بعضاً زیان‌ده به یک مرکز سود ده با میزان صادرات بالا مبدل سازد و این امر در حالی اتفاق می افتد که صنعت فولاد کشور وضعیت اسفباری را پشت سر می گذارد.
همچنین هراتیان توانسته به میزان قابل توجهی در آن استان اشتغال ایجاد نماید که پرداختن به عملکرد وی در حوزه صنعت از این مقوله خارج و نیازمند پرداختن در وقت دیگری است.
اما با پاسخی که با سازمان بازرسی کشور داده شد، برخی با کشاندن مسئله به مراجع قانونی دیگر، تلاش کردند تا وی را از صندلی ریاست هیئت فوتبال استان اصفهان دور کنند و این در حالی اتفاق می افتاد که هراتیان بارها گفته بود: "من برای ادای دین به فوتبال زادگاهم و برای جوان گرایی و بازگرداندن ابهت فوتبال استان اصفهان به این عرصه وارد شدم، و الا هیچ سود و اعتباری غیر از یک کارنامه که انشاالله کارنامه موفقی باشد، در پایان دوره ریاستم بر این هیئت نخواهد داشت."
اما برخی سعی کردند با شیطنت به این مسئله دامن بزنند و موضوع را به استان هرمزگان کشاندند.
مسئله ای که باعث شد تا مشاور ورزشی استاندار، عضو شورای اسلامی شهر و همچنین نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی به آن واکنش نشان داده و موضوع را رسانه ای نمایند.
اما رییس فدراسیون فوتبال ایران با صدور حکم هراتیان آبی بر آتش این شیطنت ها ریخت تا مسئله هیئت فوتبال استان اصفهان حل شده تلقی گردد.

امیرمسعود هراتیان نیز در این زمینه گفت: به هیچ عنوان قصد ندارم به اظهارنظرهای مخالفان و یا منتقدانم واکنش نشان دهم، چرا که شعار من "کار، کار و کار همراه با حفظ شئونات اسلامی و ادب ایرانی است" و معتقدم همانطور که در فولاد هرمزگان به نقل از اعداد و ارقام و آمار که مستندات آن در سازمان های بالادستی موجود است، توانستم به لطف خدا منشأ اثر باشم، در هیئت فوتبال هم بتوانم تاثیرگذار باشم.
وی اظهار کرد: بنده اکنون به جای این که به حواشی بپردازم باید مدیریت زمان را در دستور کار قرار دهم تا هم تعالی و رشد بیش از پیش را در فولاد هرمزگان عملیاتی کنم و هم بتوانم هیئت فوتبال استان اصفهان را به درستی و خوبی مدیریت کنم.
هراتیان ادامه داد: امروزه علم مدیریت ثابت کرده که نظارت مدیر مهم تر از اجرا و عملیات است و باید به گونه ای عمل کرد که بیشترین بهره وری از کمترین امکانات را در دستور کار قرار دهیم، لذا می توان هیئت فوتبال را با یک دبیر قوی، روسای کمیته های متخصص و متعهد و ابزارهای نظارتی اداره کرد.
وی افزود: امروزه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری باید اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داد و افزایش تولید و ایجاد اشتغال می تواند بخشی از اقتصاد مقاومتی باشد که باید این دو موضوع را در مسئله تولید فولاد در نظر گرفت.
هراتیان ادامه داد: همچنین ایشان بر ورزش، تحصیل و تهذیب به عنوان سه مسئله مورد نیاز و حیاتی جوانان تاکید فراوان دارند که به لطف خدا شرایطی فراهم شده تا بتوانم حداقل در زمینه ورزش به عنوان سربازی کوچک، به بخشی از این موضوع بپردازم.
در پایان باید گفت، با توجه به این که هیئت فوتبال استان اصفهان به عنوان یک سازمان مردمی شناخته می شود، ورود برخی مراجع به این هیئت باعث ایجاد تنش دوباره بین فیفا و این سازمان ها خواهد شد که نتیجه آن محدودیت های بیشتر برای فوتبال ایران خواهد بود.

نوشتن دیدگاه