پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3298
منتشر شده در چهارشنبه, 27 مرداد 1395 08:12
تعداد دیدگاه: 0

بهتاش فریبا: باید از منصوریان حمایت شود.

 وقتی در‌سال ٨٦ علیرضا منصوریان به همراه چند نفر از بازیکنان قدیمی استقلال به دفتر علی فتح‌الله‌زاده رفتند تا از ناصر حجازی حمایت کنند، شماره ١٠ آن روزها فکرش را نمی‌کرد روزی خودش هم در این شرایط دشوار قرار بگیرد. حالا بعد از گذشت ٩سال تاریخ به گونه‌ای دیگر برای استقلالی‌ها و در رأس آن علیرضا منصوریان درحال تکرار است. تکراری که می‌تواند خیلی زود سرمربی استقلال را از نیمکت تیم محبوبش دور کند.
چند دستگی در باشگاه استقلال
تا روزی که بهرام افشارزاده، سرپرست استقلال بود، آرامش بر مجموعه آبی حکمفرمایی می‌کرد. استقلال لیگ را بد شروع کرده اما برای صحبت از تغییر و تحول زود بود. از روز انتصاب ناگهانی رضا افتخاری به‌عنوان مدیریت استقلال، شایعات زیادی از باشگاه بزرگ پایتخت به بیرون درز پیدا کرده است. سرپرست کمیته فوتسال فدراسیون با وجود حمایت‌هایی که از سرمربی استقلال داشته اما نتوانسته جلوی درز شایعات به بیرون را بگیرد. افتخاری که در ابتدای حضورش در استقلال با اظهارنظری جنجالی گفته بود آبی‌ها خیلی خوش‌شانس هستند که می‌توانند از تجربیات او استفاده کنند، هنوز در ایجاد آرامش در استقلال موفق نبوده است. تساوی استقلال مقابل پیکان و پیروز نشدن در ٤ بازی ابتدایی لیگ برتر، استقلال را بیش از پیش به حاشیه برده است. از درون باشگاه هم اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان استقلال موضع واحدی در قبال وضع کادرفنی ندارند و هرکدام ساز خود را می‌زنند. اخباری که از این باشگاه به بیرون درز پیدا کرده، نشان می‌دهد خود استقلالی‌ها هم بی‌میل به دامن زدن به شایعات نیستند. سایت باشگاه استقلال هرگونه تغییر و تحول را تکذیب می‌کند اما صفحه‌ای به نام استقلال در اینستاگرام که توسط یکی از مدیران سابق باشگاه که درحال حاضر هم رابطه نزدیکی با بازیکنان دارد، اداره می‌شود خبر از تغییر و تحول کادر فنی می‌دهد.
نیمکت لرزان استقلال
صفحه اینستاگرامی که از آن یاد شد را می‌توان اپوزیسیون باشگاه استقلال دانست. بعد از جلسه دیروز منصوریان و افتخاری این صفحه خبر غافلگیر کننده‌ای داد: «يك منبع موثق در باشگاه استقلال خبر داد كه رضا افتخاري اعتقاد دارد با اضافه شدن يك دستيار خارجي، كادرفني اين تيم بايد تقويت شود. گويا اين موضوع در جلسه امروز افتخاري با منصوريان مطرح شده است.» بعد از این پست بود که سایت استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای تمام اخبار را گمانه‌زنی و دور از واقعیت دانست. مطرح شدن نام اسکوچیچ در ابتدا به‌عنوان دستیار و بعد از آن به‌عنوان سرمربی با دستیاری فرهاد مجیدی گمانه‌زنی‌هایی است که در رسانه‌ها مطرح شده است.
توطئه در کار است؟
اصولا فوتبال ایران با توهم توطئه روزگار می‌گذراند. البته گاهی هم ثابت شده توهم در کار نبوده و واقعا از درون تیم‌ها تلاش‌هایی برای حذف افراد انجام می‌شود. منصوریان هم این روزها روی نیمکت لرزان استقلال از امنیت کمی برخوردار است. اگرچه در ظاهر از او حمایت می‌شود اما مدیران سابق استقلال به او هشدارهایی درباره تلاش برخی افراد برای حذف کردنش از تیم داده‌اند. شنیده می‌شود تلاش‌هایی از درون باشگاه و تیم برای حذف منصوریان از استقلال انجام شده و حتی انتشار شایعه حضور اسکوچیچ در ایران هم به دست آدم‌های درون باشگاه اتفاق افتاده است. حتی برخی از منابع درون باشگاه استقلال خبر می‌دهند چند بازیکن قدیمی تیم هم در جریان تغییرات هستند و خودشان را با مواضع باشگاه همسو کرده‌اند. برخی از مدیران قدیمی استقلال تصمیم دارند منصوریان را کاملا در جریان این اتفاقات قرار دهند و از او حمایت کنند. شنیده می‌شود اگرچه باشگاه استقلال در ظاهر از سرمربی جوانش حمایت می‌کند اما دربی آخرین فرصت برای اوست و تنها پیروزی در این دیدار است که می‌تواند برای منصوریان حاشیه امنیت ایجاد کند.
فریبا: منصوریان تا پایان لیگ می‌ماند
بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد مدیران این تیم آن‌قدر منطق و تجربه دارند که می‌دانند تغییر کادر فنی در این مقطع از فصل به کار استقلال نمی‌آید. او در این‌باره می‌گوید: «به نظر من بهتر است به جای تغییر در کادر فنی، تقویت ایجاد شود. تجربه نشان داده استقلال در این مقطع از ایجاد تغییر سود نمی‌کند و متضرر خواهد شد. تا جایی که در رسانه‌ها خوانده‌ام مسئولان استقلال گفته‌اند منصوریان تا پایان قراردادش می‌ماند و قرار نیست اتفاق دیگری رخ دهد. شخصا با این‌که از نتایج استقلال ناراحت هستم اما نگران نیستم و معتقدم این تیم بعد از تعطیلات به جایگاه اصلی خودش برمی‌گردد. همه استقلالی‌ها باید در شرایط فعلی از منصوریان حمایت کنند و به او فرصت بدهند. منصوریان توانایی موفقیت با استقلال را دارد و جای نگرانی نیست.» فریبا در پایان می‌گوید: «استقلال مشکل فنی ندارد. تنها مسأله این است که بازیکنان جدید این تیم باید بدانند کجا بازی می‌کنند. آنها دچار استرس هستند چون تحت فشار قرار گرفته‌اند. اگر با خونسردی و آرامش بازی کنند، می‌توانند به استقلال کمک کنند. من روزهای خوبی را برای استقلال پیش‌بینی می‌کنم و از هواداران هم می‌خواهم صبر داشته باشند.»/

نوشتن دیدگاه