سه شنبه 1 خرداد 1403, Tuesday 21 May 2024, مصادف با 13 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2674
منتشر شده در سه شنبه, 24 فروردين 1395 13:08
تعداد دیدگاه: 0
سپاهان و يك دنيا حاشيه

اين روزها سپاهان كانون حواشي ريز و درشت است. تيمي كه در ساليان نه چندان دور زير سايه مديريتي مقتدر، با ثبات ترين و بي حاشيه ترين تيم ايران محسوب مي شد، در حال حاضر وضعيت آن به مثابه کشوری جنگ زده مي ماند. از ابتداي فصل و حضور بسيار كمرنگ مدافع عنوان قهرماني در نقل و انتقالات پيش از فصل و متعاقب آن...

اين روزها سپاهان كانون حواشي ريز و درشت است. تيمي كه در ساليان نه چندان دور زير سايه مديريتي مقتدر، با ثبات ترين و بي حاشيه ترين تيم ايران محسوب مي شد، در حال حاضر وضعيت آن به مثابه کشوری جنگ زده مي ماند.

از ابتداي فصل و حضور بسيار كمرنگ مدافع عنوان قهرماني در نقل و انتقالات پيش از فصل و متعاقب آن تغييرات در راس هرم مديريتي اين تيم، اين فرضيه كه مشكلات مي تواند فصلي متفاوت را براي سپاهان رقم بزند، محتمل تر از هر زماني مي نمود.

تساوي ها و شكست هاي متعددي كه در پس بردهاي ابتداي فصل رقم خوردند، همچون آتش زير خاكستري بود كه تا امروز زبانه هاي آن در حال سوزاندن هست و نيست پرافتخارترين تيم تاريخ ليگ برتر هستند.

اما در اين ميان با وجود مشكلات آشكاري كه وجود دارد و براي هواداران قديمي و متعصب سپاهان عيان است كه ريشه مشكلات در كجاست، عده اي آتش بيار معركه را بازيكني معرفي مي كنند كه هفده سال تلاش و زحمات بي وقفه وي منتج به تمام قهرماني هاي سپاهان گشته است.

كيست كه نداند محرم و سپاهان دو نام جدايي ناپذير هستند و هرجا سخن از قهرماني سپاهان بوده نام محرم نويدكيا در كنار آن افتخار مي درخشيده است.

كاپيتان محرم در طول اين همه سال تلاش براي سربلندي سپاهان هيچ گاه چه در زمان مديريت آقايان ساكت و رحيمي و خليليان و چه در زمان هر سرمربي كه با وي كار كرد، نه كوچكترين حاشيه و مشكلي داشته و نه باعث دور شدن سپاهان از مسير درست شده است.

با وجود جايگاه بسيار والا و محبوبت بي نظير محرم نزد هواداران سپاهان و حتي تمامي همبازيان وي كه هميشه از او به عنوان بهترين كاپيتان و همبازيشان ياد كرده اند، محرم هميشه از حق خود چه از لحاظ مادي و چه از لحاظ معنوي بخاطر منافع تيم محبوبش گذشته است.

اما اين فصل چه شده و برخي آقايان چه بر سر تيم محبوب نصف جهان آورده اند كه اين چنين محرم را برآشفته و همچون مادري كه فرزندش را به بيگاري برده اند، حرص و جوش سپاهان و هوادارانش را مي خورد.

اتفاقات حاشيه اي ابتداي فصل و بحث فروش اموال باشگاه، اختلافات محرم با فركي كه ريشه در مباحث مالي سرمربي قبلي تيم و درخواست وي از محرم براي صحبت با بازيكنان تيم بمنظور كسر قراردادشان و سپس افزايش چشمگير قرارداد خود كه موجب بي اعتمادي تمامي بازيكنان به سرمربي تيم گشته بود، آوردن مربي اي با كارنامه بسيار ضعيف براي تحول تيمي كه خود دچار مشكلات متعدد بود و در نهايت كسب نتايجي در حد فاجعه براي سپاهان بزرگ باعث شد تا محرم مطابق خواسته همه هواداران و عاشقان سپاهان وضعيت فعلي را تاب نياورده و به وضعيت موجود معترض باشد، كما اينكه اين از وظايف يك كاپيتان آن هم در مقياس و جايگاه نويدكيا براي سپاهان مي باشد.

بدون شك انگيزه محرم از اعتراضاتش در طول فصل كسب مسائل مالي نمي باشد كه اگر چنين بود با توجه به نحوه قرادادش كه تنها براي بازي هايي كه در زمين بازي حضور دارد پول دريافت ميكند، هرگز در هفته هاي ابتدايي فصل قيد حضور در تيم را نميزد كه ضرر بازي نكردن در هفته هاي ابتداي براي نويدكيا رقمي معادل چهارصد ميليون تومان بوده است.

علاوه بر آن عده اي اعتراضات محرم را براي بدست آوردن صندلي استيماچ ميدانند. حال آنكه محرم قبل از آمدن استيماچ با پيشنهاد سرمربيگري باقريان مواجه شد اما صراحتا اعلام كرد به هيچ عنوان سرمربي سپاهان تا پايان فصل نخواهد شد و تنها تا زماني كه مربي تيم مشخص شود بنا به وظيفه اش تيم را رهبري خواهد كرد.
مي توان اين چنين استنباط كرد كه سيبل كردن نويدكيا در مقابل مشكلات اين فصل سپاهان تنها فرار از زير بار مسئوليت كساني است كه مقصر اصلي اين همه ناكامي سپاهان در طول اين فصل هستند. في الواقع محرم همان محرم و سپاهان همان سپاهان هست. بايد ديد چه تغيير ى تحولاتي باعث ايجاد اين وضعيت در سپاهان شده است/

 

 

یادداشت میهمان از محسن ترابی

دیدگاه‌ها  
  0
مدیران نالایق تیم سپاهان باعث و بانی وضعیت بد موجود هستند
کاش خودشون استعفا میدادن تا فرد قویتر تیم رو نجات دهد
البته برای فصل بعد
فصل جاری که همه جام ها از دست رفت
نوشتن دیدگاه