يكشنبه 16 ارديبهشت 1403, Sunday 5 May 2024, مصادف با 26 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3566
منتشر شده در چهارشنبه, 05 آبان 1395 13:30
تعداد دیدگاه: 0
پایان یک سردرگمی؛

سرگردانی گردشگر اهل کشور اسلواکی که وسایلش را در اصفهان گم کرده بود با پیگیری‌های شهردار اصفهان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، شنبه گذشته «ناتالیا مارتیشوا»، گردشگر 24 ساله اهل اسلواکی به اصفهان سفر کرد اما در حین بازدید از ابنیه تاریخی این شهر متوجه شد که وسایلش از جمله کارت‌های اعتباری‌اش مفقود شده است. با اعلام این موضوع به پلیس گردشگری و نماینده وزارت امور خارجه در اصفهان، ضمن هماهنگی‌های اداری، تصمیم بر این شد که این گردشگر به منظور هماهنگی بیش‌تر به سفارت اسلواکی در تهران معرفی شود.
با اطلاع شهردار اصفهان از این موضوع و با تاکید وی مبنی بر این‌که این گردشگر جوان نباید با خاطره‌ای ناخوشایند اصفهان را ترک کند، نماینده شهردار با مراجعه به این گردشگر و اهداء مبلغی وجه نقد و تعدادی از صنایع دستی فاخر اصفهان به وی، مقدمات بازدید «ناتالیا مارتیشوا» گردشگر 24 ساله کشور اسلواکی از برخی نقاط گردشگری اصفهان ازجمله ناژوان و آکواریوم آبی این شهر را فراهم نمود.
«ناتالیا مارتیشوا» که دانشجوی شته طراحی داخلی در کشور اتریش است، زمانی که با اقدام مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان مواجه شد، در حالی که از خوشحالی اشک شوق می‌ریخت، به نماینده شهردار گفت: هرگز تصور نمی‌کردم مردم خوب اصفهان و شهردار این شهر من را تنها نگذارند و این رفتار انها اتفاق تلخ گم کردن مدارکم را کم رنگ کرد، چراکه وسایلم را در بدو ورود به اصفهان گم کردم و با این‌که تاکنون مطالب خیلی زیادی از اصفهان شنیده و مطالعه کرده‌ام، اما دوست داشتم آنچه که شنیده یا خوانده‌ام را از نزدیک ببینم اما پولی برایم نمانده بود و فکر می‌کردم اینجا انتهای دنیاست و این موضوع که فکر می‌کردم نمی‌توانم شهری را که دیدنش از رویاهای من بود، ببینم برایم سخت و سنگین بود.
وی با ابراز خرسندی از این‌که در ایران مردمی با فرهنگ غنی دینی زندگی می‌کنند که اجازه نمی‌دهند میهمانشان که حتی هم‌کیش و آیین آنها هم نیست تنها بماند، ادامه داد: مردم ایران و اصفهان همواره به نیکی در یاد و ذهن من ماندگار شدند و امیدوارم در سال‌های بعد همراه با همسر آینده و فرزندانم به ایران و اصفهان سفر کنم و این خاطره خوب را برای نوادگانم نیز تعریف کنم. ناتالیا مارتیشوا به زیبایی شهر اصفهان اشاره و افزود: این شهر یکی از پاکیزه ترین شهرهایی است که تاکنون دیده ام و همین موضوع نشان از فرهنگ بالای مردم آن دارد.

natali1
این گردشگر جوان بعد از پیگیری‌های شهردار اصفهان و حل مشکلاتش، نامه‌ای برای شهردار اصفهان نوشت و اصفهان را شهری بسیار زیبا دانست از شهردار اصفهان به خاطر کمک‌هایش تشکر کرد.
بنابراین گزارش شهردار اصفهان با تاکید بر این‌که اصفهان یک شهر گردشگرپذیر است، گفت: اهالی این شهر به درستی به میهمان‌نوازی معروف هستند و هرگز اجازه نمی‌دهند میهمانانشان در تنگنا بمانند.
مهدی جمالی‌نژاد، هم‌چنین از افزایش تعداد گردشگران خارجی به اصفهان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: مردمِ با فرهنگ و فهیم اصفهان همانطور که سالیان متمادی است زندگی مسالمت‌آمیزی را با ادیان اقلیت در این شهر داشته‌اند، می‌توانند بیانگر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برای گردشگران کشورهای مختلف دنیا باشند.
هم‌چنین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان نیز پیش از این پلیس گردشگری استان اصفهان را اولین و تنها واحد تخصصی رسیدگی به مشکلات و ارائه خدمات انتظامی به گردشگران خارجی در سطح کشور دانسته و تصریح نمود: واحد پلیس گردشگری در ابتدا با نام پلیس همیار توریست در آبان ماه سال 89 کار خود را در کلانتری بازار کلانشهر اصفهان آغاز و از آن تاریخ به بعد تمام کارکنان کادر و وظیفه‌ای که مسلط به چندین زبان خارجی از جمله انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و سایر زبانها بودند برای ارتباط بهتر با گردشگران خارجی جذب این واحد شدند.
سردار عبدالرضا آقاخانی ادامه داد: در نظرسنجی‌های معتبری که از سوی مراجع علمی و دانشگاهی صورت گرفته است، گردشگران خارجی از پلیس گردشگری اصفهان 99 درصدی دارند.
متن نامه این گردشگر اسلواکی به شهردار اصفهان در زیر منتشر می گردد:

photo 2016 10 26 13 19 12

نوشتن دیدگاه