دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3412
منتشر شده در یکشنبه, 14 شهریور 1395 12:29
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان گفت: اجرای طرح هدایت تحصیلی به دلیل وقت گیر بودن، اقتدار آموزش و پرورش را زیر سوال می برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، در یکصد و دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به منظور برنامه ریزی در خصوص توسعه فرهنگ کار گروهی در دوره پیش دبستانی و تبیین رویکردهای حوزه ی مشارکت های مردمی وزارت متبوع برگزار شد، استاندار اصفهان، مقام عالی وزارت، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی و خانواده ها به بحث و تبادل نظر پرداختند و در ادامه این جلسه اهداف و سیاست های حوزه ی آموزش متوسطه توسط معاون مقام عالی وزارت تشریح گردید.

آموزش و پرورش باید برای بالا بردن کمیت و کیفیت، از پرداختن به حواشی پرهیز نماید
رسول زرگرپور با اشاره به اجرای طرح نت (همکاری، مشکل گشایی،نوآری و توانمند سازی) در هنرستان کار و دانش اظهار داشت: اجرای این طرح با مشارکت بنیاد نخبگان، اتاق بازرگانی و آموزش و پرورش قابل تقدیر است و می تواند بسیار موثر باشد.
رسول زرگرپور با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان و اتاق بازرگانی در این طرح ها برنامه های خود را دارند، گفت: باید جمع خبره ای این سه مرکز را بهم پیوند زند و هدایت این طرح ها را برعهده بگیرد.
وی در ادامه گفت: برای بالا بردن کمیت و کیفیت برنامه های آموزش و پرورش لازم است این دستگاه تمام توان و استعداد خود را به کار بگیر و از پرداختن به حواشی پرهیز نماید.
استاندار اصفهان همچنین افزود: در راستای عملیاتی نمودن مصوبات شورای آموزش و پرورش استان و همچنین اجرائی شدن توافقات و تفاهم نامه های آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها و ارگان ها باید یک کارگروه تخصصی تشکیل شود تا آموزش و پرورش از اهداف عالی و غائی خود فاصله نگیرد.

باید همه اقدامات لازم برای افزایش شور و شعف دانش آموزان معلول انجام شود
زرگرپور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه تبادل همکاری آموزش و پرورش با اتاق بازرگانی، افزود: باید جمعی با تجربه در آموزش و پرورش وجود داشته باشد که اهداف حاکمیتی آن اداره را پیگیری نماید و امیدواریم که این طرح ها ادامه داشت باشد و تحولی ایجاد شود.
وی در ادامه به طرح توسعه و افزایش پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و افزود: ورود دانش آموزان معلول به مدارس می تواند امیدواری زیادی را در خانواده های آن ها ایجاد کند و باید همه اقدامات لازم در جهت افزایش شور و شعف برای این دانش آموزان و خانواده های آن ها انجام پذیرد.

اجرا وقت گیر هدایت تحصیلی؛ اقتدار آموزش و پرورش را زیر سوال برد
استاندار اصفهان ضمن اشاره به اجرای طرح هدایت تحصیلی اظهار داشت: آسیب شناسی اجرای طرح هدایت تحصیلی باید به صورت پایلوت و سنجیده انجام شود وی افزود: قبل از اجرای طرح هایی در سطح کلان و فراگیر باید ابتدا به صورت پایلوت در چند منطقه انجام تا مشکلات آن بررسی شود. همچنین باید در اطلاع رسانی این گونه طرح ها، دقت شود. اجرای طرح هدایت تحصیلی هم وقت گیر و هم اقتدار آموزش و پرورش را زیر سوال برد.

50میلیارد تومان برای توسعه آموزش های پیش دبستانی، خصوصا در مناطق محروم
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه از اختصاص 50 میلیارد تومان بودجه با هدف توسعه آموزش های پیش دبستانی خصوصا در مناطق محروم خبر داد.
علی زرافشان در ادامه گفت: در طول مدت وزارت آقای فانی 26 تفاهم نامه برای جلب مشارکت و استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف برای اجرائی شدن برنامه ها، مصوبات و فعالیت های آموزش و پرورش منعقد شده است.
وی با اشاره به فعالیت رو به رشد و عالی شورای پروژه مهر آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اشاره به شعار سال 95 (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) برنامه ریزی های لازم در خصوص پروژه مهر95 انجام شده است که از نکات برجسته پروژه مهر 95 می توان به استقرار پایه دهم، ساماندهی، برنامه ریزی، چاپ کتب درسی جدید، رشد هجده درصدی در دوره پیش دبستانی، تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش و همچنین ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در پایه دهم اشاره نمود.

شورای آموزش و پرورش استان اصفهان جزء 10 شورای برتر کشور
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ضمن تقدیر و تشکر از استاندار اصفهان و کلیه اعضاء شورای آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده شورای آموزش و پرورش استان اصفهان در رده بندی های انجام شده جزء 10 شورای آموزش و پرورش برتر کشور قرار دارد.
مرضیه گرد افزود: شورای آموزش و پرورش هر استان هم پا و هم اندازه شورای تامین استان است و به همین دلیل در جهت رشد و بالندگی و پویایی شوراهای آموزش و پرورش با حضور وزرای آموزش و پرورش و کشور تفاهم نامه ای امضاء شده که بر اساس آن کمیته راهبردی مشترک بین 2 وزارت تشکیل خواهد شد که اقدام به ارائه آموزش قانون شوراها به استانداران، فرمانداران و بخشداران، مدیران کل آموزش و پرورش استانها و همچنین کارشناسان شوراهای آموزش و پرورش خواهد نمود و بر اساس همین آموزش ها شوراها مورد نقد و بررسی و ارزشیابی قرار خواهند گرفت.
وی اظهار داشت: با توجه به مشکلات پیش روی آموزش و پرورش خواستار همراهی و همکاری بیش از پیش شوراهای اسلامی و شهرداریها هستم تا با استناد به قانون و ماده 27 مشکل زمین برای ایجاد فضاهای آموزشی، فرهنگی و اردوگاه ها بر طرف شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در خصوص مراکز پیش دبستانی گفت: بر اساس قانون و به استناد سند تحول بنیادین صدور مجوز فعالیت و آموزش در مراکز پیش دبستانی بر عهده آموزش و پرورش می باشد ولی اگر مراکز تحت پوشش بهزیستی شرایط آموزش و پرورش را بپذیرند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند البته به شرطی که محتوای آموزش و نظارت با آموزش و پرورش باشد و صدور مجوز فعالیت با سازمان بهزیستی.

نوشتن دیدگاه