يكشنبه 30 ارديبهشت 1403, Sunday 19 May 2024, مصادف با 11 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3208
منتشر شده در دوشنبه, 11 مرداد 1395 12:59
تعداد دیدگاه: 0
تیتر کثیف کار دست هفته نامه تندرو داد؛

پس از نوشتن مطلبی سراسر توهین آمیز به جامعه هنری به ویژه برخی هنرمندان کشور توسط هفته نامه یالثارات، هیئت نظارت بر مطبوعات این هفته نامه را توقیف کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، هیئت نظارت بر مطبوعات پس از تشکیل جلسه بر لزوم لغو مجوز هفته نامه یا لثارات تاکید کردند و این هفته نامه را توقیف نمودند.

این هفته نامه در آخرین شماره خود با انتشار تصویر برخی هنرپیشه هاو همسرانشان که در جشن ملی حافظ حضور داشتند، با تیتر "دیوث کیست؟" سعی کرده بود پوشش برخی از آن ها را زیر سئوال ببرد.

اقدام این هفته نامه در شبکه های اجتماعی واکنش تند هنرمندان، اهالی سینما، شهروندان و حتی برخی از مذهبیون را در پی داشت.

نفیسه روشن، هنرپیشه جوان سینما و تلویزیون ایران که در جشن ملی حافظ با لباسی به طرح برج آزادی همراه با همسرش حضور یافته و سوژه عکاس این هفته نامه شده بود در واکنشی اظهار داشت: من افتخار می کنم با لباسی به طرح برج آزادی در جشن ملی حافظ حضور یافتم و قطعا سال آینده هم اگر دعوت شوم به یکی از المان های فاخر کشورم توجه کرده و لباس طرح دار داخلی در این جشن حضور می یابم.

lesarathoseini

شهاب حسینی، سوپر استار این روزهای سینمای ایران نیز واکنش تندی به این اقدام هفته نامه یا لثارات نشان داد و در صفحه اجتماعی خود نوشت:

«آقایان نه چندان محترم و مجهول الحال که با وقاحت تمام اقدام به چاپ مطلبی در شرمنامه خود کردید، پاسخ سوالتان ساده است.

دستان شما شایسته حرمت قلم نیست.

آن را زمین بگذارید و به هم کیشان داعشی خود بپیوندید.

برای آوردن نام هنر و هنرمندان این مرز و بوم دهان خود را آب بکشید که به هیچ عنوان صلاحیت اظهار نظر در مورد محبوبین دل این مردم را ندارید.

ننگ بر شما.»

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی‌امین نشست خبری خود که صبح امروز - 11 مرداد ماه - در برج آزادی برگزار شد، از توقیف هفته‌نامه یالثارات خبر داد و لغو مجوز این نشریه را در دی ماه 94 یادآور شد.

او با اشاره به مطلب نشریه یالثارات درباره برخی مهمانان جشن سینمایی حافظ، گفت: به کار بردن چنین واژه‌های سخیفی در فرهنگ ما جایگاهی ندارد و تخطی محسوب می‌شود؛ بنابراین مطابق تبصره قانون مطبوعات این نشریه متخلف شناخته شده و توقیف شد.
نوش‌آبادی همچنین از ارجاع پرونده نشریه یالثارات به دادگاه خبر داد.
هفته نامه یالثارات دی ماه ٩٤ با رای اکثریت اعضای هیات نظارت بر مطبوعات لغو مجوز شد. این نشریه از آن زمان تاکنون با حکم موقت قوه قضائیه منتشر می‌شود.
دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، انتشار مطلب اخیر در نشریه یالثارات را مصداق اصرار بر تخلف دانست و از ارسال پرونده تخلف این نشریه به دادسرا خبر داد.
به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی، سید علاءالدین ظهوریان، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات در واکنش به تیتر و مطلب اخیر هفته‌نامه یالثارات درباره هنرمندان، تاکید کرد: این نشریه در جلسه ١٤ دی ٩٤ با رای اکثریت اعضای هیات نظارت بر مطبوعات و به دلیل تخطی‌های مکرر از حدود مطبوعات مندرج در ماده ٦ قانون مطبوعات، لغو مجوز شد و همان زمان هم از فهرست نشریات دارای مجوز خارج شد.
وی افزود: با این وجود، نشریه یالثارات هم اکنون با حکم موقت قوه قضائیه منتشر می‌شود.
دبیر هیات نظارت بر مطبوعات افزود: در جلسه سوم مرداد ماه هیات نظارت برمطبوعات، تخلفات جدیدی از این هفته‌نامه سر زده بود که به دادسرا ارجاع شد. متاسفانه در شماره بعدی نشریه نیز با انتشار تصاویر، تیتر و متنی راجع به برخی هنرمندان کشور مطابق بندهای ٢ و ٨  ماده ٦ قانون مطبوعات، تخلف دیگری رخ داد که علاوه بر واکنش‌های هنرمندان، واکنش مسئولان را نیز در پی داشت که این تخلف هم برای دادسرا ارسال خواهد شد چرا که مصداق اصرار بر تخلف هم است.
ظهوریان ابراز امیدواری کرد قوه قضاییه که در این موارد حساسیت لازم را دارد، واکنش مناسب نشان دهد.

بنا بر این گزارش، ‌یالثارات الحسین، نام هفته‌نامه‌ای وابسته به ارگان انصار حزب‌الله، در ایران است.

صاحب امتیاز این نشریه مؤسسه انصار حزب‌الله و مدیر مسئول و سردبیر آن عبدالحمید محتشم است. این هفته‌نامه، در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۷۳ نخستین شماره خود را منتشر کرد./

دیدگاه‌ها  
  0
تيترتون رو درست كنيد!!!!! لغو مجوز نه مجازات :eek: :eek: :eek:
نوشتن دیدگاه