شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3086
منتشر شده در شنبه, 19 تیر 1395 10:41
تعداد دیدگاه: 0
پیشکسوت عرصه نمایش در گفت و گو با همراز:

پیشکسوت سینمای ایران تلاش و جدیت عباس کیارستمی را عوامل موثر در تبدیل شدن وی به اسطوره سینمای دنیا معرفی کرد.

 کاظم افرند نیا در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی همراز گفت: سینما مقوله ای جذاب ولی حرفه ای و دشوار است که هرکسی در این عرصه تلاش و کوشش کند می تواند به رتبه های بالایی دست یابد.
وی اظهار کرد: کیارستمی به خوبی این فرمول را در سینما شناخت و توانست با تلاش و جدیت به مدارج بالایی در سینمای دنیا دست یابد.
افرند نیا ادامه داد: کیارستمی همواره به قاب تصویر به عنوان دریچه ای برای نشان دادن زندگی عده ای از افرد جامعه استفاده کرد و هرگز نخواست با فیلمی که می سازد مسئله یا موضوعی را به مردم تحمیل نماید، از این رو باعث شد تا ساخته های وی به اسناد هویتی سینمای ایران تبدیل گردد.
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون افزود: تاریخ سینمای دنیا نشان داده سینماگرانی موفق هستند که بخشی از زندگی را به صورت عادی به تصویر می کشند و برای القای ایده خود به مخاطب تلاش نمی کنند، از این رو ساخته هایشان به دل مخاطبان می نشیند و با استقبال روبرو می شود.
افرند نیا ، کیا رستمی را اسطوره سینمایی خواند و از مسئولان خواست تا برای حفظ و انتقال دانش و تجربه این سینماگر بزرگ ایرانی الاصل به نسل های جدید هنرهفتم نهایت تلاش را داشته باشند.
وی ادامه داد: کیارستمی خیلی خوب قاب را می شناخت و تلاش می کرد در آثار خود ارتباط خوبی با تماشاچی برقرار کند، همچنین سادگی همراه با لطافت تصویر توانسته بود ساخته های وی را تا حدودی از دیگر آثار هنری سینمای ایران متمایز سازد.
افرندنیا اضافه کرد: متاسفانه مسئولان امر در زمینه هنرمندان به ویژه هنرمندان عرصه نمایش بی تفاوت شده اند.

نوشتن دیدگاه